Friday 6 July 2012

گفتگوی اختصاصی نشریه با تهمینه میلانی


تهمینه میلانی فیلم‌نامه نویس، تهیه کننده و کارگردان سینما، متولد شهریور ماه ۱۳۳۹ در تبریز است. در همان شهر کودکی را گذراند و سپس قزوین و بعد هم به تهران رفت. سینما را از همان سالهای دوست داشته است. سالها بعد علیرغم علاقه اش به سینما معماری را برای تحصیل برگزید و در سالهای تعطیلی دانشگاه ها بصورت اتفاقی با مسعود کیمیایی آشنا شد و به همان سویی رفت که امروز در آن فعال است و به واسطه آن بر جامعه اش اثرگذار. آشنایی اش با کیمیایی به همکاری 7 ساله ای منجر می شود که او را با بسیاری همچون شاملو، سپانلو، گلشیری و ... نیز آشنا می کند. نخستین ساخته سینمایی اش، بچه های طلاق در بین ۲۶ فیلم رقیب خود رتبه نخست جشنواره هشتم فجر را کسب می‌کند. وی بیش از ۱۲ فیلم سینمایی ساخته است. برای نخستین ‌بار در تاریخ سینمای ایران نقش اول یک فیلم کمدی را به یک زن، ماهایا پطروسیان، در فیلم “ دیگه چه خبر”  می سپارد. فیلمهای “ دو زن”، “کاکادو”، “نیمه پنهان”، “واکنش پنجم”، “تسویه حساب”، “زن زیادی”، “سوپر استار” و “ یکی از ما دو نفر” که آخرین ساخته اوست از دیگر آثار این کارگردان زن ایرانی هستند.  میلانی در فیلمهایش بیشتر به مشکلات و معضلات اجتماعی و به ویژه زنان می پردازد.
گفتگویی داشتیم با تهمینه میلانی، از زنان و دختران پرسیدیم، از فیلمهایش و از سینما و از جامعه ایرانی. وی امیدوار است به آینده و دانشجویان ایرانی خارج از کشور را نیز پیام داده است. این گفتگو را در شماره آینده می خوانیم.

یادداشت هفته

وبلاگ، نقطه عطفی برای نشریه خواهد بود و ادامه کار آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. راه مانده است تا آن روز که در دانشگاه ها، روزنامه دانشجویان تورین “چاپ شده” پخش شود، اما شدنی است و برای آن روز در تلاشیم. روزی که کاغذهای نشریه در میان مان دست به دست شود. تجربه ای را در پیش داریم برای ماهنامه کاغذی به ایتالیایی که مسیر “روزنامه” را هموارتر خواهد کرد. پتانسیل دانشجویان این شهر، امید، انگیزه بالا و پویایی شان، آینده ای روشن و تاثیرگزار را نوید می دهد. پیش از هر چیز، تمرین کار گروهی و دوستی سرمشق است.

زبانزد هفته

“Non affoga colui che cade in acqua - ma affoga chi male incappa.”
English: Who falls in water doesn’t drown - but who falls badly will.
کسی که در آب می افتد غرق نمی شود ولی کسی که به شدت میفتد غرق می شود
    “Nella vita - chi non risica - non rosica.”
    English: In life: who risks nothing - gains nothing.
    Simple: If you don’t take a risk, you wont get anything

    کسی که در زندگی خطر نمیکند، دست آوردی نخواهد داشت. خطر کردن یعنی رفتن به دنبال آنچه که اطمینان از بدست آوردنش نداریم در حالی  که میدانیم بهتر است یا لازم است برای ادامه زندگی آنرا بدست بیاوریم. در خطر کردن فرصتی برای  مخاطره، رشد  و ترقی کردن می یابیم  و با  این رشد کردن  است که قویتر میشویم  و این قوی تر شدن اعتماد به نفس می آفریند.

پیوند با وبلاگستان

نشریه به وبلاگستان پیوست. نخستین روزها و  نشستهای ابتدایی شکل گیری نشریه، برنامه هایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی شده بود. کوتاه مدتش انتشار، عضوگیری و ساختارمند نمودنش بود که به طور نسبی به پیش رفته است و هنوز زمان می خواهد و تلاش،کار و محتوا. در این میان ایده ای نیز تنها حرفش بود که آن روزها تنها در کاغذی یادداشت شد و در ذهن ها نقش بست. تا اینکه از ماهها پیش این ایده مسیر اجرایی شدنش را آغاز کرد. وبلاگ داری برای یک نشریه زمان می خواهد و نیرو و هماهنگی. تا داشتن همه اینها راه طولانی در پیش است. اما همانطور که نشر باید روزی آغاز می شد، این تغییر در شکل انتشار و پیوستن به فضای وب هم باید که شروع می شد.  همچون خود نشریه هنوز راه زیادی در پیش است برای ثبات، نیازسنجی ایی درست و گام برداشتن در راستای خواسته های دانشجویان شهر تورین.  وبلاگ پیش از هر چیز، نشریه را در دسترس تر می نماید و نشر محتوایش را پویا تر می کند. نقد، نظر، ایده، همچون همیشه این کار گروهی و رسانه ای را بهبود خواهد بخشید و بقا و رشدش را ضامن خواهد شد. از این پس همه مطالب در وبلاگ نشریه منتشر خواهد شد و به مرور شماره های پیش هم در آن به روز و بایگانی خواهد شد.
آدرس وبلاگ نشریه:
http://ndtorino.blogspot.it/

راهنمای تورین و تحصیل


همزمان با رونمایی از وبلاگ نشریه بخشی در آن با عنوان راهنمای تورین و تحصیل پیش بینی شده است که به مرور زمان اطلاعات مورد نیاز برای دانشجویان مشغول به تحصیل در تورین یا کسانی که قصد اقدام و یا عزیمت به این شهر را دارند، پوشش خواهد داد.
در حال حاضر اطلاعاتی کلی از دانشگاه ها، شهر تورین، راهنمای رفت و آمد، کارت اقامت، بیمه و ... در این بخش قرار دارد.
این اطلاعات به روز خواهد شد و مجموعه ای مفید از اطلاعات مورد نیاز دانشجویان را در بر خواهد گرفت.
در هر شماره از نشریه، اطلاعات به روز شده معرفی خواهند شد. از این پس امکان دسترسی و به اشتراک گذاری این اطلاعات به آسانی مقدور خواهد بود. در حال حاضر اطلاعات مورد نیاز برای پذیرش، ورود به شهر تورین، ثبت نام، اقامت تحصیلی، امور جاری زندگی در شهر، امکانات شهری، خوابگاه ها، مراکز اقامتی، پزشکان، بیمارستان ها، فروشگاه ها، امکان ورزشی، اماکن دیدنی، کنسولی، بورس و ... بصورت پراکنده در سطح اینترنت و یا تجربی موجود است که این امکان کمک شایانی به تجمیع و بایگانی این اطلاعات برای دسترسی های دوباره و چندباره فراهم می آورد.
این بخش در بالای صفحه وبلاگ نشریه قرار دارد.

کالای ایرانی در تورین و تخفیف


ماهی یکبار مغازه مانندی سیار به تورین می آید و خوراکی و محصولاتی ایرانی را برای فروش عرضه می کند. دانشجویان شهر تورین می توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیف 5% آن بهره مند شوند.
اطلاعات بیشتر در وبلاگ زیر آمده است:

http://caspianfood.blogspot.it/

حراج در شهر


فصل حراج تابستانی در شهر تورین از شنبه 7 ام جولای آغاز می شود و تا یکم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

خوابگاه Residenza universitaria CERCENASCO


• موقعیت مکانی :   Via Cercenasco 17 خوابگاه دانشجویی در نزدیکی دانشکده اقتصاد وBusiness  دانشگاه تورینو و خوابگاه   Paoli واقع شده است..
• تعداد اتاق ها:
- ۳۰ اتاق تک نفره  /   ۱۸ اتاق دو نفره
• امکانات اتاق ها :
- حمام آب گرم در تمام روز
- اینترنت (ADSL)
- تلفن (توضیح اینکه تماس داخلی‌ دو طرفه و تماس از خارج خوابگاه یک طرفه از خارج به داخل انجام می‌‌شود)
- امکان استفاده از پریز مخصوص تلویزیون (در صورتی که خود دانشجو تلویزیون داشته باشد)
- یخچال و فریزر
- آشپز خانه
• امکانات و سرویس‌های رایگان : 1)امکان شارژ Smart Card (۲ امکان تماس با پذیرش در ۲۴ ساعت روز  3) سالن تماشای تلویزیون 4) سالن بازی‌ 5) سالن مطالعه 6) سالن کامپیوتر با اتصال به اینترنت  7) نگهبان شب 
• امکانات و سرویس‌های قابل شارژ : ۱-  تلفن عمومی کارتی و سکه ۲-دستگاه فتوکپی ۳ -ماشین لباس شویی و اوتو  ۴-سالن ورزشی ۵- میان وعده و نوشیدنی توسط دستگاه
•     ویژگی های خوابگاه) خدمات EDISU در نزدیکی خوابگاه
خوابگاه   Paoli

صدا و سیمای پلیتو


شاید از خود پرسیده باشید مجموعه ویدئوها و تصاویری که روزانه از مانیتورهای اطلاع رسانی دانشگاه پلی تکنیک تورین پخش می شود کجا و چگونه قابل دسترس هستند.  تصاویر و فیلم هایی شامل تاریخ  شهر تورین و دانشگاه پلی تکنیک از آغاز تا امروز که می توانید  از طریق پرتال زیر به آن دسترسی پیدا کنید :  
http://www.ondequadre.polito.it/

جوان ترین استاد


سوم اسفند سال ۱۳۶۷ خورشیدی (۲۲ فوریه ۱۹۸۹) در آمریکا و شهر نیویورک به دنیا آمد. او اکنون بطور تمام وقت در دانشگاه نیویورک تدریس می کند و به عنوان یک نابغه نام خود را در ردیف جوان ترین استاد دانشگاه های معتبر جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت نموده است.
پیش از او یک فیزیکدان اسکاتلندی به نام کولین مک لورین(Colin Maclaurin) که شاگرد اسحاق نیوتن هم بود این رکورد را داشت و در حدود کمتر از 300 سال پیش در سن ۱۹ سالگی این رتبه علمی را کسب کرده بود .
این دختر ایرانی تبار از کلاس چهارم ابتدایی به کالج رفت تا در سطح کارشناسی ریاضیات کاربردی بخواند. او در هشت ماهگی خواندن را آغاز کرده بود و در ۱۰ سالگی در دانشگاه استونی بروک ثبت نام کرد و یک سال بعدش با گرایش به موسیقی به عنوان عضو ارکستر سمفونی “راک لند” به اجرا پرداخت .
 آلیا صبور سه سال بعدش بود که مدرک لیسانس خود را از دانشگاه نیویورک گرفت و دانشجوی دوره کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه درکسل، نیویورک شد . آلیا در ۱۸ سالگی مدرک دکترای خود را از دپارتمان تکنولوژی پیشرفته فوزیون در دانشگاه کانکوک سئول(Konkuk University) دریافت کرد و جوان ترین فردی بود که وارد دوره فلوشیپ پس از دکتری شد، او نشانگرهای سلولی خاصی را بر اساس تکنولوژی نانولوله ها ابداع کرد که در تحقیقات پزشکی کاربرد زیادی دارد.
فقط سه روز مانده بود نوزده ساله شود که برای تدریس در دانشگاه کنکوک ، سئول ، کره جنوبی پذیرفته شد .
 تا چندی پیش همان دانشگاه تدریس می کرد و در حال حاضر، ریاضی و فیزیک را در دانشگاه جنوبی ایالت نیواورلند تدریس می کند .
 او یکی از دلایل ترک دانشگاه سئول را مشکل سخن گفتن به زبان کره ای بیان کرده است.
برگرفته از خبرگزاری علمی و اطلاع رسانی دانانیوز

طرح هفته

مهاجرت

عکس هفته

مجتبی محمودیان

تسلیت

نشریه، درگذشت پدر خانم بهاره رویتوند را به ایشان و خانواده محترم تسلیت می گوید.
برای ایشان آرامش و صبر را امید داریم.

دایره زندگی


عجیب دنیاییست, آزاد و در گوشه ای از آن تحریم غوغا میکند. حتی آزادی هم تحریم شده است , زیبایی, صدای آب, آب , نان, و حتی خشکی...
بعد از یک شب گرم تابستانی در هیاهوی شادی مردمان غریب, به جایگاه خودم در این دنیای کوچک بزرگ می اندیشم که چرا و چگونه در این دنیای کوچک با آرزوهای بزرگ , گم میشوم.
به نهایت اندیشه رسیدن و به نهایت زندگی رسیدن , کار من است, چرا که امروز در یک نهایت به بینهایت میرسم و در یک بی نهایت , در نهایت وجود خواهم داشت.
دنیای هستی جز کوچکی از دایره ی نا محدود است که محیط این دایره را چشم کوچک من میبیند...
به راستی که چه مردمانی سخت در اشتباهند که امروز برای یک نقطه از این دایره جنگ خواهند کرد....

جایزه پرسنا برای دو ایرانی



جایزه فرهنگ و یکپارچگی پرسنا سابقه هفت ساله دارد که هر سال به چهره‌های فرهنگی‌ و هنری اهدا می شود. امسال در ایتالیا این جایزه به سپیده جدیری و احسان عابدی،نویسندگان مهمان انجمن قلم در این کشور رسید.
سپیده جدیری شاعر و بنیان گذار شعر زنان ایران(خورشید)،سال ۱۳۷۹ اولین مجموعه شعر خود را با نام “خواب دختر دوزیست” منتشر کرد.
 احسان عابدی نویسنده و روزنامه نگار از سال ۱۳۷۸ در بخشهای فرهنگ، هنر،اندیشه و تاریخ مطبوعات می‌نویسد.مجموعه شعر او با نام “گمشده در اتاق” در سال ۱۳۸۹ منتشر شد.
جایزه پرسنا ۲۰۱۲ توسط شهرداری کیوسی، انجمن موسیقی و نمایش این شهر و کمیته سنت موستیولا اهدا شد.

دعوتی از فرهادی



دریافت جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی، یکی‌ از بزرگترین موفقیت‌ها در عرصه سینما ی ایران بود. و حال بعد از چندی آکادمی علوم و هنرهای سینمائی آمریکا که هرساله اعضا مختلف خود در قسمتهایی از جمله بازیگری، فیلم‌نامه نویسی، کارگردانی، فیلمبرداری و ... از میان اشخاص سرشناس سینما انتخاب می‌کند امسال از آقای اصغر فرهادی دعوت به همکاری کرده است.
دراین میان چهره‌های سینمائی دیگری که موفق به دریافت جایزه اسکار شده بودند نیز به چشم میخورد.
امسال ۱۷۶ سینماگر از سراسر دنیا برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده‌اند و در ماه سپتامبر در پی‌ مراسمی، مورد استقبال آکادمی اسکار قرار خواهند گرفت.

دوستت دارم و می لرزم




“دوستت دارم و می‌‌لرزم”
زن گفت به سربازی که باز نمی‌گشت، صدای محزونش با باد پیچید و برده شد، به بالای برفها،
به جایی‌ که او می‌‌جنگید.
“می‌ لرزم و دوستت دارم”
این را بر زبان می‌آورد و میگریسیت.
در تاریکی سرسرا، کسی‌ می‌خندید، در غلبه بر ترس،  بر این عشق که به انتها رسیده.
خاطره به ذهن خیانت می‌کند، سرباز دیگر هیچ حس نمیکند. و اما جنگ چند عروس را از آغوش شب اول جدا کرده.
ناگهان، دشمن او را از دوش گرفت، و با صدای غریبی گفت، از گلهای سرخ، از شراب، از  دگرهایی که “زندگی‌ دیگری” به ا‌و قولش را می‌‌داد.

“می‌ لرزم و سردم هست”، سرباز به دشمنش که ا‌و را می‌ نگریست گفت: صدایش در باد باقی‌ ماند، روی صحنه‌ای که در سکوت گوش میداد.
برگردان پریناز سیاح
آندریا بوچلی متولد ۲۲ سپتامبر ۱۹۵۸ است . او در روستایی در شهر لایاتیکو در توسکانی ایتالیا بدنیا آمد. او در همان کودکی از تنبلی چشم زجر میکشید. بوچلی 6 سالش بود که به دلیل علاقه بسیارش به موسیقی به یادگیری پیانو پرداخت و همزمان به اپرا روی آورد.  ورزش علاقه دیگرش بود که در هنگام بازی فوتبال در حادثه ای با اصابت توپ به چشمش بینایی خود را کامل از دست داد.  آن زمان تنها 12 سال سن داشت. وی در مدرسه نابینایان ادامه تحصیل داد.
دکترای حقوق را تمام کرد اما دوباره به موسیقی روی آورد.  آندریا نخستین جایزه خود را در سن ده سالگی دریافت نمود. . دو سال بعد برای اجرای اثری زیبا جایزهای دیگر گرفت.  مدتی با پاواروتی همکاری داشت. در سال ۱۹۹۳ در جشنواره موسیقی سانرموی برنده رکورد جایزه تازه واردان شد.  آهنگهای او تا دو هفته متوالی در صدر پر فروشترین آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند و بلژیک قرار گرفت. جایزه صفحه طلایی  را با نخستین آلبومش از آن خود کرد.
جایزه اکو را نیز با همکاری با سارا برایتمن دریافت کرد. او در سال ۱۹۹۸ جایزه بهترین موسیقی گر کلاسیک و خواننده ایتالیایی رادر جشنواره موسیقی جهان در مونت کارلو دریافت نمود.
در مراسم جوایز گرمی و اسکار بهترین ترانه متن بود، ترانه The Prayer که در فیلم انیمیشن Quest for Camelot برادران وارنر از آن استفاده شد و جایزه گلدن گلاب را نصیب بوچلی کرد. در رتبه اول تا سوم موسیقی جهان قرار گرفت. در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین هنرمند ایتالیایی و بهترین کلاسیک گر را تصاحب کرد.







موزه هنرهای معاصر تورین “گم“



با چشمان بسته - ویترین   23 ژوئن تا -31 جولای                                        
GAM
Galleria Civica d’Arte Moderna e Contemporanea di Torino

ویترین یکی از پروژه های گم است  که در آن فضای جدیدی به بررسی هنر جوان استان پیه مونته اختصاص داده شده است. این پروژه  به دوره های مختلفی تقسیم میشود و هر دوره گردآورنده متفاوتی دارد. اولین سری  ویترین به نام “ با چشمان بسته “ به عهده گردآورنده جوان  اهل تورین  لوئیجی فاسی است که هشت هنرمند اهل تورین  متولد سالهای 60-80  را انتخاب کرده است. دور پنجم “ با چشمان بسته “ روند ارتباط و تبادل بین مخاطب گم  و یک مجموعه آثار از هنرمندان مختلف را در نظر دارد. این مجموعه را موقتا آندره آ  کرتو و رافائلا  سپانیا برنامه ریزی کرده اند. هدف از این مجموعه به کار انداختن تفکری پویا در میان اجزای یک نظام هنری است   که در اینجا این نظام شامل : مخاطب - هنرمندان - موزه و آثار هنری   میشود. هر اثر این مجموعه کوچک که برای عموم به نمایش گذاشته شده   در صورت درخواست هرفرد  بازدید کننده از نمایشگاه خارج و به او قرض داده میشود. بدین ترتیب مخاطب با مشارکت مستقیم در مسئولیت آثار و با نوعی آگاهی مشارکتی   تبدیل میشود به شخصیت اصلی گردش اطلاعات در نمایشگاه.
برای اطلاعات بیشتر:
 http://www.torino-weekend.com/

به زودی


این مطلب به زودی به روز میشود

بیمه


بیمه درمانی:
طبق قوانین کشور ایتالیا، داشتن بیمه برای گرفتن اجازه اقامت الزامی است و تاریخ اعتبار کارت اقامت براساس تاریخ بیمه مشخص می شود. برای دانشجویان دو نوع بیمه در نظر گرفته شده است:
1. بیمه عمومی: که شامل حوادث و امور اورژانسی می شود که هزینه آن برای شش ماه 49 یورو و یکسال 98 یورو می باشد. از مزایای این بیمه می توان به قابلیت شش ماهه بودن آن (مفید برای کسانی که برای فرصت مطالعاتی می آیند) اشاره کرد. همچنین بطور مثال اگر شما در ماه می خود را یکسال بیمه کنید تا ماه می سال آینده بیمه شما اعتبار دارد ولی در نوع دوم که در زیر به آن اشاره می شود اینگونه نیست.
2. بیمه Italian National Health service  : که علاوه بر امور اورژانسی شما می توانید یک پزشک برای خود انتخاب کنید و بصورت رایگان از خدمات آن پزشک استفاده کنید. هزینه این بیمه 155.97 یورو می باشد. این نوع بیمه بر خلاف بیمه عمومی فقط بصورت سالیانه قابل پرداخت است و تا اول ژانویه سال بعد اعتبار دارد. بعنوان مثال اگر شما در ماه می خود را بیمه کنید، بیمه شما تا اول ژانویه سال بعد اعتبار دارد.
لازم به ذکر است که پرداخت وجوه بیمه در اداره پست قابل انجام است.

کارت اقامت





درخواست کارت اقامت دانشجویی (permesso di soggiorno) یکی از اولین اقداماتی است که دانشجو باید در بدو ورود به ایتالیا انجام دهد. این کارت به مدت یکسال اقامت شما را در ایتالیا میسر می سازد و با این کارت امکان تردد به ایتالیا و کشورهای عضو پیمان شینگن را بدون داشتن ویزا امکان پذیر می سازد. مهلت اقدام برای این کارت از زمان ورود به ایتالیا هشت روز کاری تعیین گردیده است.

مدارک لازم برای اقدام جهت اجازه اقامت دانشجویی:
 
  •  فتوکپی از صفحات پاسپورت (صفحه اطلاعات شخصی و ویزای ایتالیا و صفحات دارای مهر و ویزاهای دیگر کشورها)- 2سری
  •  فتوکپی از کد مالیاتی (Codice Fiscale) – یک سری
  •  فتوکپی از نامه پذیرش دانشگاه (invitation letter) ممهور به مهر سفارت یا کنسولگری ایتالیا در تهران – یک سری
  •  نامه ثبت نام در دانشگاه
  •  تمبر به مبلغ 14.62 یورو (Marco da bollo)
  •  تکمیل فرم توانایی مالی برای زندگی به مدت یکسال، برای کسانی که بورس دانشگاه ندارند و کسانی که بورس دانشگاه را دارند فتوکپی نامه بورس که از دانشگاه می گیرند.
  •  فتوکپی از رسید بیمه درمانی

پس از تکمیل مدارک فوق می توانید به هر اداره پست که دارای باجه Sportello Amico هست، مراجعه کنید و پس از تحویل مدارک و پرداخت هزینه پست به مبلغ 30 یورو و هزینه کارت الکترونیکی اقامت به مبلغ 107.5 یورو، برگه ای به شما داده می شود که زمان رفتن به اداره مهاجرت پلیس (questura) برای انجام انگشت نگاری مشخص شده است.

دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک در نظر داشته باشند که در قسمت اینترنشنال آفیس (International office) باجه ای برای کمک به دانشجوها و تکمیل فرمها و مدارک مورد نیاز اجازه اقامت، وجود دارد که در ماه سپتامبر و نیمه اول فوریه ازدوشنبه تا جمعه ساعت 9 تا 11.30 و در روزهای دیگر سال به غیر ماه اوت، روزهای سه شنبه و جمعه از ساعت 9 تا 11.30 آماده ارائه خدمات به دانشجوها می باشد.

همچنین در ماه سپتامبر برای کمک به دانشجویان جدید الورود، باجه ای برای گرفتن کد مالیاتی (Codice fiscale) در اینترنشنال آفیس در نظر گرفته می شود.

کنسروتوار جیوزپه


کنسروتوار جیوزپه وردی تورینو یک موسسه آموزش عالی تخصصی و تکمیلی است که در زمینه موسیقی فعالیت می کند.این موسسه به صورت منظم برگزار کننده کنسرتهایی در سالن کنسروتوار ویا خارج از ان میباشد.هنراموزان منتخب در قالب تکنوازی،همنوازی،گروهنوازی در این فعالیت اجرایی شرکت کنند.برای ورود به این موسسه در مرحله اول آزمون سولفژ،دیکته موسیقی وپیانو و در صورت قبولی ازمون تخصصی ساز هنراموز برگزار میگردد.این موسسه در مرکز تورین قرار دارد.وبسایت این موسسه:http://www.conservatoriotorino.eu/

اتوبوس


,


سرویس های حمل و نقل عمومی در شهر زیبای تورینو شامل اتوبوس ها و قطارهای درون و برون شهری است .لازمه استفاده از این تسهیلات عمومی داشتن بلیط های روزانه یا هفتگی یا ماهانه و یا کارت سالانه می باشد که در هنگام ورود به اتوبوس باید از طریق دستگاه های تعبیه دراتوبوس، بلیط راتمبر کرد. در صورت نداشتن بلیط یا بهمراه نداشتن کارت، شخص مشمول جریمه نقدی سنگینی خواهد شد. مبلغ جریمه 90 یورو می باشد که در صورت پرداخت نقدی در اتوبوس به 25 یورو، به اضافه هزینه یک بلیط کاهش می یابد. در صورت پرداخت نکردن جریمه به صورت نقد، قبضی معادل 90 یورو برای پرداخت تا مدت زمان 60 روز به شخص خاطی داده می شود که پس از گذشت این مدت به 3 برابر، یعنی 270 یورو افزایش قیمت خواهد یافت. این جریمه در قطار سنگین تر و معادل 200 یورو است که در صورت پرداخت درقطار یا تا سه روز پس از تاریخ قبض جریمه به 50 یورو و تا مدت زمان 15 روز به 100 یورو کاهش می یابد . برای اشخاصی که کارت سالانه را به همراه ندارند، پس از کنترل مشخصات فرد توسط مامور و تماس با مرکز، درصورت صحت مشخصات دارنده کارت، در اتوبوس مبلغ 16.5 یورو در قطار مبلغ 8 یورو جریمه به همراه نداشتن کارت، مشمول فرد می گردد. در صورت گم کردن وسایل تان در اتوبوس و مترو می توانید با شماره 0114430753
تماس بگیرید

دوچرخه

با رسیدن فصل گرما یکی از وسایل نقلیه درون شهری وپر کاربرد دوچرخه میباشد
در نقاط مختلف شهر تورین توجه شما به ایستگاه های دوچرخه های زرد رنگ جلب شده ، جالب است بدانیم که با هزینه ی پایین میتوانیم ازاین سرویس استفاده کنیم
برای استفاده از ۱۱۶ ایستگاه "تو بیک" فقط کافی‌ است به سایت رفته و با انتخاب یکی‌ از متد پرداخت سالانه ، هفتگی و روزانه از این خدمات استفاده کنید
متد به شرح زیر است
پرداخت سالانه ۲۵ یورو می‌باشد که ۵ یورو هم باید شارژ کنید
پرداخت هفتگی ۸ یورو است که ۳ یورو هم باید شارژ کنید
و پرداخت روزانه ۵ یورو که ۳ یورو باید شارژ شود
به یاد داشته باشیم که ۳۰ دقیقه اول استفاده رایگان می‌باشد و بعد از آن زمان از شارژ شما کسر خواهد شد

هواپیما

قطار



 اکادمی هنرهای زیبا  البرتا نام یک موسسه اموزش عالی در تورین تورین میباشد.این اکادمی در سال 1678 اغاز به کار کرد.
این اکادمی در مجموعه موسسات مورد تایید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران نمیباشد و متاسفانه دانشجویان این موسسه از مزایای دانشجویی محروم میباشند.

نقشه تورین

هواشناسی تورین

هواشناسی تورین- فارسی


هواشناسی تورین- ایتالیایی

درباره شهر تورین


تورین   شهری در شمال غربی ایتالیا و مرکز استان پیه مونته می‌باشد. به لحاظ جمعیّتی چهارمین و به لحاظ اقتصادی سومین شهر مهمّ ایتالیاست.  تورین در فارسی به معنای »گاو نر کوچک« است. مهمترین مشخّصه‌های جغرافیایی شهر تورین واقع شدن در کوهپایه آلپ و گذر رود پو از داخل شهر می‌باشند.
به طور کلی ابنیه و اماکن دیدنی این شهر شامل میدان‌ها، موزه‌ها، کلیساهای قدیمی، پارکها، قلعه‌ها و تپّه زیبای مشرف به شهر در کرانه شرقی آن و به امتداد ساحل رود پو می‌شود.
شهر، مرکز بزرگ فرهنگی و صنعتی است. وجود کارخانجات عظیم خودرو سازی فیات نماد صنعتی اصلی شهر به شمار می‌رود. تورین در اروپا به شکلات هم معروف است و همه ساله جشنواره‌های مختلف شکلات در شهر برگزار می‌شود.
ورزش اول شهر هم اسكي است. بنابراين بي‌دليل نيست كه تورين را پايتخت آلپ و پايتخت خودرو مي‌گويند.
تورين يكی از مهم‌ترين كانون‌های انتشارات كتاب، مجله و روزنامه در ايتالياست و مردم شهر ميانه خوبي با كتابخوانی دارند. جالب اين كه شهر تورين از سوی يونسكو به عنوان پايتخت كتاب جهان در سال 2006 برگزيده شد.
.