Friday 19 October 2012

برگ ریزان افکار


خود


انتهایش خود است و شناخت.
اوج و فرود و ناشناخته ها. شانس، تصادف. مشکلات و دشواری ها. نمی توان ناشناخته ها را پیش بینی کرد اما تجهیز که می توان شد به داشته ها و دانسته ها .
 کلیشه است از خودسازی گفتن، اما گریزناپذیر است.
فریاد و تصحیح خواستن برای جمع، پیش درآمدش شناخت فردی است
که آنچه می گویم همانی است که باور دارم و هر دم بدان عمل خواهم کرد؟
امروز که می گویم فردا نیز همان خواهم گفت؟
کلیشه است از خودسازی گفتن، اما گریزناپذیر است.
از دروغ می نالیم و خود در هر جای ممکن به مصلحت و سلیقه و با توجیح شاید دریغ نمی کنیم.
از بی اخلاقی دیگرانی می نالیم و خود را واکاوی نمی کنیم به کرده ها.
یکدیگر را به سادگی قضاوت می کنیم و از نگاه ها و قضاوت دیگران ناخشنودیم.
به سادگی نقد می کنیم و خود را از هر نقدی مبرا
من و تو و او و ما. فرق ندارد.
امروز در وصف اویی می گوییم و فردایش به بدی
ثبات.
شاکله اش از فرد و شناخت خود
.سستی
همان است که روز و شب و ماهش به خمیری است که به گردش زمانه رخ عوض می کند و روی دیگر می نمایاند.
کلیشه است از خودسازی گفتن، اما گریزناپذیراست.
هر چه این خود خود استوارتر و پایدارتر، ثبات اش بیش و روبرویی با ناشناخته ها و تصادف ها،
آسان تر.و شاید زنده گی، شناخته شده تر.

مهرگان تورین


امسال جمعی از ایرانیان و دانشجویان تورین گردهمایی کوچکی به مناسبت آیین باستانی مهرگان برگزار کردند و با روشن کردن شمع در روبه روی کتابخانه ملی تورین آن را گرامی داشتند . نام اصلی مهرگان “متراکانا” یعنی “متعلق به مهر” بوده است. مهر به معنای فروغ خورشید، مهربانی و دوستی است. جشن مهرگان در گذشته به مدت پنج روز از شانزدهم تا بیست و یکم مهر برگزار می شد که این تاریخ بر طبق تقویم های خورشیدی مصادف می شود با ده الی پانزده مهر ماه, زیرا در قدیم تمام ماههای سال سی روز بوده است. شانزدهم مهرماه، صد و نود و ششمین روز سال بوده که مطابق تقویم های خورشیدی مصادف با دهم مهرماه می گردد. از دیگر نسبتهایی که به مهرگان داده شده پیروزی فریدون بر ضحاک است. فردوسی بزرگ میگوید :

فريدون چوشد بر جهان كامكار
ندانست جز خويشتن شهريار
 
به رسم كيان تاج و تخت و مهی
بياراست با كاخ شاهنشهی
 
به روز خجسته سر مهر ماه
به سر بر نهاد آن کیانی کلاه
 
زمانه بی اندوه گشت از بدی
گرفتند سر يك ره ایزدی
 
می روشن و چهره ی شاه نو
جهان گشت روشن سر ماه نو
 
بفرمود تا آتش افروختند
همه عنبر و زعفران سوختند
 
پرستيدن مهرگان دين اوست
تن آسانی و خوردن آيين اوست
 
كنون يادگارست از او ماه مهر
به كوش و به رنج هیچ منمای چهر

امان از این بوی پاییز و آسمان ابری




و باز پاییز این پادشاه بی رقیب قلمرو طبیعت خداوندی از راه رسید. ورزشی پاییز هزار رنگ که برای برخی الهام بخش زندگی و برخی دیگر گرایش به افسردگی است. پاییز امسال گرچه شروع خوبی برای مردمان زادگاه من نداشت و خشمگینانه قربانی طلب کرد، ولی از زیبایی های غیر قابل انکارش به هیچ وجه نمی توان گذشت. پاییز همیشه پاییز است و اندکی از مهر پیداست،حتی در این دوران بی مهری باز هم پاییز زیباست...

تسلیت به حادثه دیدگان سیل در استان مازندران

وقوع حادثه سیل در استان مازندران به ویژه شهرستان بهشهر را که موجب خسارت فراوان و جان باختن تعدادی از هم وطنانمان گردید تسلیت عرض می نمائیم . امید است امداد رسانی و کمک به مردم سیل زده و مناطق آسیب دیده هرچه سریعتر از سوی مسئولین و مردم منطقه انجام گردد.

آیفون 5


نسل ششم و آخرین نسل معرفی شده از گوشیهای آیفون شرکت اپل که مردم زیادی در انتظار لحظه به وقوع پیوستنش بودند بالاخره به بازار آمد. آیفون 5 در تاریخ 12 سپتامبر 2012 معرفی و در تاریخ 21 سپتامبر در آمریکا و 28 سپتامبر در ایتالیا در اختیار خریداران قرار گرفت. منتظر ماندم تا روزش به سر رسید و به بازار ایتالیا آمد،موبایلی که 1 سال در موردش صحبت میشد و همه منتظرش بودند که بعداز مرگ استیو جابز که بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل بود آیا تأثیری درکیفیت محصول جدیدش میگذارد یا نه؟ 
 
امکانات جدید و راحتش دلیلی بود برای انتظارش.البته انتقادات زیادی داشت اما دلیلش سطح توقع بالایی بود که از اپل بوجود آمده و همین تسهیلات هم از خاص بودن این موبایل است. آیفون 5 که سریعترین تلفن هوشمند بازار است طراحی آن تلفیقی از آلمینیوم و شیشه است. گوشی جدید 18 درصد نازک تر و 20 درصد سبک تر از گوشی آیفون 4 اس است. صفحه نمایش آیفون 5 یکی از بهترین
صفحه نمایشهایی است که تاکنون دیده شده است. صفحه کمی کشیده تر شده است و به 4 اینچ تبدیل شده و رزولوشن آن 1136 در 640 پیکسل خواهد بود.با این صفحه 4 اینچی دیگر 5 ردیف آیکون در صفحه آیفون قابل مشاهده است. ، سی پی یو در چیپ ای 6 به کار گرفته شده در آیفون 5 دو هسته ای است که معماری آن از طراحی اختصاصی ، اپل سود میبرد و سیستم عامل استفاده شده در آیفون 5 است. iOS 6 آیفون 5 مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی است. اما دوربین جدید با لنزهای بهتر و سیستم کارا تر است که
عکس برداری نیز 40 درصد نسبت به 4اس سریعتر شده است و تصاویر در شب با قابلیت بسیار شفاف ثبت میشود. سه میکروفن نیز در آیفون 5 تعبیه شده است که یکی در جلو، دیگر در پشت و پایین وظیفه انتقال صدا را فراهم میکنند. بلندگوی آیفون 5 نیز با تغییرات زیادی مواجه شده است و استفاده از پنج آهن ربا که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند قدرت این بلندگو را بسیار زیاد کرده است. برای گوشی با این همه قابلیت،تصمیمم را گرفته بودم که ایندفعه بخرم، پس وبسایت ها را چک میکردم و پولم را جمع میکردم تا وقتش برسد اعلام کرده بودند 28 سپتامبر به تورین می آید، صبحش محل کارم بودم و بعدازظهرش رفتم جایی که اعلام کرده بودند یعنی تنها نمایندگی اپل )لگرو( که خلوت بود و مانده بودم که چه اتفاقی افتاده است و وقتی پرسیدم، مسئولش گفت همان صبح 2500 عدد آیفون
فروخته شد و تمام شده است و و مشخص نیست که چه زمان دوباره موجود باشد. از یک طرف با توجه به قیمت بالایش از این همه استقبال خوشحال شدم و مانده بودم اما ناراحت از اینکه باز هم باید صبر کنم تا اینکه شنیدم یک فروشگاه دیگری در مرکز شهر یعنی ویا روما باز میشود ،که دومین در تورینو است. اعلام کرده بودند که به ۱۰۰۰ نفر اول رجوع کننده یک تی شرت هدیه می دهند، چند نفری صبح زود به آنجا رفتیم. باورم نمیشد ،این همه آدم جمع شده بودند از ۷ صبح، و چه هیجان خوبی بود، دیگر تصمیمم را گرفته بودم، جالب بود که وقتی در فروشگاه را باز می کردند و خوشامدگویی به مردم میکردن، وقتی همه دوربین هایشان را بالا می بردند که عکس بگیرند، همه آیفون داشتند و تازه فهمیدم که همه از طرفداران پروپا قرص اپل اند . بالاخره نوبت من رسید و با هیجان زیاد تحویل گرفتمش، ساده است و زیبا و نوین . باید منتظر ماند و دید عاقبت این گوشی جدید در دنیای فناوری ها چه خواهد شد و نسل بعدی اپل در آینده چگونه خواهد بود.

آشنایی با رشته مهندسی مخابرات در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پلی تکنیک تورین

هدف از این سلسله مقالات، آشنایی بیشتر دانشجویان با رشته های تحصیلی پلی تکنیک تورین، نگاه عمیق تر به زیر شاخه های تحصیلی(گرایشها) و همچنین شرایط ادامه تحصیل و کار در هر یک از گروهها میباشد.



رشته مهندسی مخابرات در پلی تکنیک تورین از چهار گرایش تشکیل شده است که سه گرایش آن به طور کامل به زبان اینگلیسی و یک گرایش به زبان ایتالیایی تدریس میشود.

در نیمسال اول و دوم ، دانشجویان با مفاهیم اساسی مخابرات وایرلس، تکنوژی فیبر نوری، پردازش سیگنال و شبکه آشنا میشوند. این باعث میشود که دانشجویان با آگاهی بهتری بتوانند گریش تحصیلی خود را انتخاب کنند و همچنین یک دید کلی نسبت به سایر گرایش ها بدست آورند. دروس تخصصی هر گرایش در نیمسال سوم ارائه میگردد که عموما با پروژه های درسی و آزمایشگاه همراه است. اکثر دانشجویان در همین نیمسال شروع به تحقیق درباره موضوع تز و انتخاب استاد راهنما میکنند. نیمسال چهارم زمان انجام تز است و دانشجویان میبایستی در زمان مقرر و با توجه به برنامه زمانبندی فارغ التحصیلی خود اقدام به رجیسترکردن موضوع تز کنند.

گرایش Fiber optics systems یک نگاه عمیق به ادوات مخابرات نوری دارد و دانشجویان را با نحوه طراحی لینک ها و شبکه های فیبر نوری آشنا می سازد. گروه OptCom متشکل از فعالترین اساتید و محققین در این زمینه است ارتباط بسیار نزدیکی با شرکت های معتبر مخابراتی بین المللی دارد و مکان مناسبی است برای دانشجویان علاقه مندی که میخواهند در این زمینه به مطالعه و تحقیق بپردازند.

گرایش Information theory and signal processing applications طیف وسیعی از مباحث در مخابرات نظیر

Filtering, coding, transmitting, estimating, detecting, analyzing, recognizing, synthesizing, recording

را در برمیگیرد. این گرایش به پشتوانه ریاضیات قوی ، علم آمار و احتمالات به بررسی شیوه های نوین پردازش سیگنال ، فشرده سازی و رمزنگاری داده ها می پردازد.

گرایش Multimedia and networks که به زبان ایتالیایی تدریس میگردد بسیار نزدیک به گرایش Signal processing است و تنها تفاوت، تمرکر آن بر روی پردازش سیگنالهای صوت و تصویر و همچنین کدینگ است.

گرایش Wireless systems تقریبا یک نگرش کلی به حوزه مخابرات وایرلس دارد. دانشجویان در این دوره با تکنولوژی های جدید مخابرات نظیر LTE , DVB ، پروتکل ها و استاندارد های سیستم های مخابراتی آشنا میشوند. قابل ذکر است که بخشی از تمرکز این گرایش نیز بر حوزه الکترومغناطیس و طراحی آنتن میباشد.

فرصت های تحصیلی و شغلی رشته مهندسی مخابرات:

بیشتر فرصت های شغلی و تحصیلی مهندسی مخابرت مربوط به بسط و توسعه تکنولوژی های نوین و ارائه روشهای کارآمد برای غلبه بر موانع و مشکلات فعلی در این حوزه میباشد، بنابراین دانشجویان میبایستی درک خوبی از سیستم ها و استاندارهای شبکه های مخابراتی داشته باشد و آشنایی با زبانهای برنامه نویسی MATLAB و C از ملزومات کامیابی در این رشته میباشد.

THE TURIN HORSE



در سوم ژانویه 1889 در میدان شهر تورینو ناگهان بازوان را دور گردن اسب پیری که به گاری بسته شده است حلقه میکند و غوغایی به راه می اندازد ؛ سرانجام او را به منزل می برند . نخست مادر و سپس خواهر نیچه نظارت و پرستاری از او را بر عهده میگیرند. نیچه دوازده سال همچنان نرم و آرام مانند کودکان و ناتوان از هرگونه فکر منسجم بر لبه هستی به زندگی ادامه می دهد و در روز بیست و پنجم اوت سال 1900 چشم از جهان فرو می بندد. هرآنچه در اسب تورین دیده می شود یک نمای واحد است که به یاری آمباینس به هم پیوند می خورند ولی در کل سکوت سوژه ها یک تصویر کاملا انتزاعی را به تماشاگر اراِیه می دهد , تکرار مکرر صحنه ها ساختار دهنده ژست ها می باشد که در آن تماشاگر با یک سری گسست مواجه می شود که در واقع به مثابه نقطه بحرانی است , یکی گفتگویی که بین پدر و دوستش رد و بدل می شود که به یاری مثال های اغراق شده اش ما را به سوی این باور می کشاند که مساله منحصرا مساله ای مربوط به ایدلوژی الهی است و دیگری صحنه ورود کولی هاست که با دیالوگ های خود ارزش افزوده ای بر تصویر بار می کنند. آنچه در این فیلم نمود دارد یک حالت ناتوانی است , ناتوانی در خواندن , ناتوانی در معاشرت کردن و دردی مداوم در پدر که می توان
به خود نیچه در واپسین سالهای زندگیش بسط داد که حال خود را چنین شرح می داد : دردی مداوم که بر سر و چشم چنگ می اندازد , واین احساس سراپا فلج بودن . نبض بسیط و کند روزمره و هم چنین زندگی راکد و تهی از هیجان , سوژه هایی که همگی گرفتار ملال هستند و در قبال رفتار و افکارشان سرسخت و انعطاف ناپذیرند و سکانس هایی که نوعی ولنگاری مستقر و تثبیت شده را نمایان می کنند تلقی سینمای بلاتار در مقام هنر تصاویر و نوعی توهم است , توهم شنیداری ) موسیقی متن ( و دیداری . آن چه در این فیلم اولویت ندارد آوای صدای انسانی است , ولی سرشار از گزاره هایی که نگاه بیننده راجهت و ساختار می دهد , از کار افتادگی اسب و هم چنین خشک شدن چاه بعد از ورود کولی ها و کوچ کردن پدر و دختر , ولی نهایتا شاهد بازگشت بی ثمر آنها به همان نقطه ی ایستای آغاز داستان هستیم . آنچه می توان از این فیلم فهمید این است که نفرینی که تا به حال گریبان گیر بشر بوده که نه به معنای رنج بردن که به معنای بی معنایی رنج بوده .

 
فصلنامه ارغنون نظریه فیلم شماره بیست و سه
نیچه ژیل رلوز ترجمه : پرویز همایون پور
نیچه ج.پ.استرن ترجمه : عزت الله فولاد وند
فصلنامه سینما و ادبیات شماره سی و سوم

RESIDENZA UNIVERSITARIA SAN LIBORIO خوابگاه

· موقعیت مکانی : ساختمانی که خوابگاه در آن واقع شده در نزدیکی در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است و برای دانشجویان هردو دانشگاه پلیتکنیک تورین و دانشگاه تورین مناسب است.

· تعداد اتاق ها:

- ۳۷ آپارتمان

· امکانات اتاق ها

- حمام آب گرم در تمام روز

- اینترنت (ADSL)

- تلفن (توضیح اینکه تماس داخلی‌ دو طرفه و تماس از خارج خوابگاه یک طرفه از خارج به داخل انجام می‌‌شود)

- امکان استفاده از پریز مخصوص تلویزیون (در صورتی که خود دانشجو تلویزیون داشته باشد)

- یخچال و فریزر

· امکانات و سرویس‌های رایگان :

1-توزیع نوشیدنی و تنقلات توسط دستگاه 2- امکان تماس با پذیرش در ۲۴ ساعت روز ۳- سالن تماشای تلویزیون ۴- سالن بازی‌ ۵- سالن مطالعه ۶- سالن کامپیوتر با اتصال به اینترنت ۷- عرضه و تعویض هفتگی ملحفه ها ۸ - پارکینگ دوچرخه ۹- آشپز خانه



· امکانات و سرویس‌های قابل شارژ :

۱- تلفن عمومی کارتی و سکه ۲-دستگاه فتوکپی ۳ -ماشین لباس شویی و اوتو ۴-سالن ورزشی

• ویژگی های خوابگاه) خدمات EDISU در نزدیکی خوابگاه

خوابگاه University Residence Cappel Verde







روز ورزش در پلی تکنیک


CUS (Centro هر ساله مرکز ورزش دانشگاهیدر روزی، به نمایش )Universitario Sortivoرشته های ورزشی در دانشگاه ها و آشنایی دانشجویان با این رشته ها می پردازد. چهارشنبه16 اکتبر، این برنامه از ساعت 10 صبح در حیاط  اصلی پلی تکنیک برگزار شد و تا ساعت 16 ادامه داشت. از جمله رشته های ورزشی به نمایش در آمده، می توان به صخره نوردی، رقص، ایروبیک، تنیس روی میز، دو ماراتون، بسکتبال، فوتبال، والیبال، شمشیر بازی، ... اشاره کرد. همچنین وسایل تفریحی و بازی در حیاط قرار گرفته بودند که دانشجویان می توانستند به طور رایگان از آنها استفاده کنند و لحظات مفرحی برای خودشان ایجاد کنند. این برنامه با هدف آشنایی دانشجویان با رشته های مختلف ورزشی و امکان استعداد یابی و تشویق دانشجویان به ورزش برگزار می شود. 

همچنین در این روز به دانشجویان مقطع لیسانس که امسال وارد دانشگاه شده بودند یک تی شرت رایگان هدیه داده شد. از نکات قابل توجه این روز، صعود یک بانوی ایرانی به بام پلی تکنیک بود. مهسا بهاری که در ایران مدت 2.5 سال در رشته صخره نوردی فعالیت می کرده، روز چهارشنبه توانست با قدرت تمام به بالای دیوار پلی تکنیک برود. که پس از این موفقیت، در میان حضار اعلام شد که یک بانوی ایرانی موفق به انجام این کار شده و مصاحبه ای از طرف رادیو دانشگاه با او شده بود.
 
 لازم به ذکر است دانشجویانی که علاقه مند به رشته ورزشی خاصی هستند، برای باید حتما دارای کارت عضویت باشند. که این کارت CUS استفاده از خدمات رایگان و با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل، یک قطعه عکس و گواهی سلامت در به دانشگاه پلی CUS به شما داده می شود. همچنین نزدیکترین مرکز CUS مراکز می باشد. Via Braccini, تکنیک واقع در 1

جشنواره علوم در جنوا

یک نقطه مرجع برای ترویج علم است
 




نقطه ملاقاتی برای محققان، علاقه مندان، مدارس و خانواده ها است و یکی از بزرگترین وقایع برای اشاعه فرهنگ علمی در سطح بین المللی است. این جشنواره شامل جلسات، کارگاه ها و کنفرانس ها در زمینه علومی همچون علوم ریاضی، منابع طبیعی و انسانی است. 

 
برای اولین بار این جشنواره به موضوع تلاقی علم و هنر می پردازد و توجه خاصی به پژوهش ها و محققان کشورهای در حال توسعه دارد. جلساتی با مهمانان بین المللی برپا میشود که خود باعث ایجاد همکاری های دراز مدت با شخصیت ها و موسسات در سراسر جهان است. زمان این نمایشگاه 25 اکتبر تا 4 نوامبر در شهر جنوا است.
اطلاعات بیشتر در وب سایت