Friday 30 November 2012

صفحه های نمایشگر قابل انعطاف OLED



نمایشگرهای OLED ترکیبی از لایه های نیمه ارگانیکی ساندویچ شده بین دو الکترود هستند که یکی از آنها باید شفاف باشد تا امکان ساطع شدن نور را بدهد.این صفحه ها بسیار نازک هستند و می توان آنها در مواد قابل انعطافی نظیر پلاستیک قرار داد ،بنابراین قادر به خم شدن و انعطاف پذیری می شوند.

از مزایای این صفحه های نمایشگر میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

انرژی مصرفی پایین .

Short Refresh Rate (مدت زمان کوتاه تغییر وضعیت پیکسل، مثلا از روشنی به تاریکی و بلعکس) و کنتراست تصویر بهتر.

روشنایی خیلی بهتر (قابل استفاده در فضاهایی که پر نور هستند).

بسیار نازک ، قابل انعطاف و سبک.

با دوام و داری طول عمر بالا .


این صفحات در حال حاضر در مرحله تحقیق هستند ولی به نظر می رسد شرکت سامسونگ در مراحل پایانی تحقیق بر روی این محصول قرار دارد و خود را برای تجاری سازی این محصول در سال 2013 آماده می کند. قابل ذکر است شرکت هایی نظیر Sony, Nokia, LG, Dell, Olympus, HTC, ASUS, Panasonic, Microsoft نیز تحقیقات وسیعی بر روی صفحات قابل انعطاف انجام داده اند و حتی نمونه های اولیه ای نیز از آن ساخته اند.

Pitch, Yaw and Roll


    
درهنگام شتاب گیری, ترمز و پیچیدن خودرو رخ می دهند Pitch,Yaw and rollسه وضعیت دینامیکی


اینها واکنشهایی در مقابل اینرسی هستند که باعث می شوند خودرو اطراف مرکز ثقل خود بچرخد. به لحاظ بررسی دینامیکی و از نقطه نظر مکانیکی, کم کردن آنها, فرمان پذیری (Handling) و در برخی موارد میزان راحتی در رانندگی را بهبود می بخشد. از دید مهندسی بهترین راه برای کنترل این سه مورد, کم کردن وزن خودرو و توزیع آن تا اندازه ممکن نزدیک به مرکز خودرو و نزدیک به زمین می باشد. که باعث کم شدن زمان اینرسی قطبی می شود. به همین خاطر است که خودرو های مسابقه ای را با بدنه های سبک و تا حد امکان با ارتفاع کم و نزدیک به زمین برای دستیابی به این مهم می سازند. در نهایت بعد از طراحی ایرو دینامیک خودرو و مشخص شدن اجزای خودرو, برای کنترل بهتر, این سه وضعیت را توسط انتخاب لاستیک و سیستم تعلیق مناسب بهبود می بخشند.

ویندوز 8




مایکروسافت به وعده خود عمل کرد و ویندوز ۸ را در موعد مقرر به بازار عرضه کرد. از ویژگی های این سیستم عامل می توان به رابط مدرن آن اشاره کرد که به صورت کاشی‌های زنده طراحی شده است و قابل استفاده در دستگاه های لمسی می باشد . همچنین به سادگی می توان بین رابط "مدرن" و رابط "دسکتاپ" سویچ کرد . اگر شما هم مایل هستید به جمع کاربران این سیستم عامل جدید بپیوندید می توانید به صورت قانونی و رایگان به پورتال MSDN Academic Alliance تحت حمایت دانشگاه پلی تکنیک تورین بروید ، ثبت نام کرده و ویندوز خود را به 8 بروزرسانی کنید . برنامه های دیگر مایکروسافت نیز از همین پرتال قابل دسترس است . ضمنا اکثر نرم افزارهایی که قابلیت نصب در ویندوز 7 را دارند براحتی در ویندوز 8 نیز قابل استفاده هستند . البته اگر برای ارتقاء به این سیستم عامل دچار تردید هستید می توانید با گشتی در فروشگاه های الکترونیک و کامپیوتر در تورین از نزدیک با محیط آن آشنا شوید .

MSDN Academic Alliance آدرس

http://msdnaa.polito.it/en/home.html

خانم زیست شناس جوان از هاروارد



خانم پردیس ثابتی متولد سال ۱۳۵۴ در تهران، زیست شناس ایرانی‌آمریکایی اهل فلوریدا و ساکن ماساچوست آمریکاست.

زمینه‌های فعالیت وی زیست ژنتیک تکاملی، اپیدمیولوژی ژنتیک، زیست شناسی‌ محاسباتی، انسان شناسی‌ زیستی‌،بیوانفرماتیک و ژ‌ن شناسی‌ پزشکی است. او که هم اکنون استاد دانشگاه هاروارد است به دنبال درک روشنی از چگونگی‌ تکامل ژنوم انسانیست.

این محقق ایرانی آمریکایی همچنین تغییراتی را در دو ژ‌ن جمعیت آسیایی‌ها شناسایی کرده است که در شکل گیری غدد ریز مویی و غدد تولید کننده ی عرق بدن نقش دارد. تحقیقات وی در خصوص تکامل انسانی‌ در طیف وسیعی از نشریات معتبر علمی‌ و تحقیقاتی‌ جهان منتشر شده است. دکتر ثابتی تا کنون بالغ بر ۲۰ اثر علمی‌ و تحقیقاتی‌ تالیف کرده است.

نکته ی قابل توجه این است که ایشان سومین زنی‌ در تاریخ است که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل از مدرسه ی پزشکی‌ دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده است.او به عنوان یکی‌ از سرشناس‌ترین محققان آمریکا در زمینه ی برسی‌ ژنوم مالاریا از بنیاد بیل و ملیندا گیتس بالغ بر ۲ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی‌ دریافت کرده است.

Creators Synectics همچنین وی اخیرا به عنوان یکی‌ از ۱۰۰ چهره ی نابغه ی جهان از سوی گروه بین المللی

معرفی شده است.


نیز می‌باشد که تا به حال ۳ Thousand days قابل ذکر است که وی خواننده ی یک گروه آلترناتیو راک به نام آلبوم منتشر کرده اند

کاوچسرفینگ






کاوچ سرفینگ نام یک شبکه اینترنتی رایگان همانند فیس بوک است با این تفاوت که ملاقات ها حضوری انجام میشوند

این شبکه اینترنتی برپایه مهمان و مهمان پذیری بنا شده است .نحوه کار سایت به صورت تعامل دو طرفه است، در این بین یک نفر میزبانو نفر مقابل مهمان است .اصل و پایه کاوچ سرفینگ در خود کلمه محصور است . کاناپه سواری یا به عبارتی دیگر سفر کردن با حداقل امکانات و با کمترین هزینه ممکن اما بانهایت بهره برداریفرهنگی و اجتماعی. سیستماصلیاینشبکه بر اساس ' Housting' و ' surfing ' است.

سرفینگ یعنی اقامت یک مسافر در منزل یک بومی یا به عبارتدیگرتقاضایاقامت آن شخص از فرد بومیکه از طریق اینترنت برای یک مدت مشخص انجام میگیرد.هوستینگهم بهمعنی اقامت دادن بهمسافر بدون دریافت وجه و کاملارایگان است.

این یک قرار داد دو نفرهاست که هیچ یک ازطرفین هزینه ای رابرعهده شخص دیگر نمیگذارند و نهایتا اگر هزینهای انجام شود به خواست خود فرد بوده و هیچ تکلیفی بهعهده هیچ یک از طرفین نیست.نحوه اصلی کار با این سایت:قدم اول همانند همه سایت های دیگر ثبت نام کردن است، با یک تفاوت اصلی که نقطه طلایی در این سایت پر کردن تمام گزینه ها و ارائه تمام اطلاعات شماست. اعم از سن،مکان تولد،شغل،محل زندگی،علایق و دیگر اطلاعاتشخصی.هرچقدر پروفایلپرتری داشته باشید شانس این که افراد بیشتری شما را به عنوان مهمان بپذیرند خیلی بیشتر است ،این تلاش شخصی شماست که هر روز پروفایلتانرا ارتقا دهید و اطمینان بیشتری را نسبت به افراد این سایت از آنخود کنید .در حقیقت پروفایل شما مثل کارت اعتباری شماست ,کامنتهایی که شما از دیگران دریافت میکنید اعتبار شما هستد،از انجایی که همه چیز بر پایه اعتماد جلو میرود باید نهایت سعیتان را برای جلب اعتماد بکنید .اصل شماره یک این است که همیشه دنبال مهمان شدن نباشید یعنی این که شما هم گاهی در نقش میزبان ظاهر شوید.

برای رفتن به خانه هرکسی کافیست درخواستخود را به شخص موردنظر نوشته و منتظر بماندید تا میزبان جواب شما را بدهد.از آنجایی که طرفین هم دیگررا نمیشناسند و با روحیات هم آشنایی ندارند و بر اساس تجربیات افراد این سایت , گفته میشودکه تقاضای مهمان شدن بیش از ٢ روز نکنید. در صورتی که همه چیز بر وفق مراد طرفین پیش رود میشود مدت اقامت را با رضایت میزبان افزایش داد.

هدف از این نوع سفر کردن انتقال فرهنگ ,مذهب ,و سنتها است.پس همراه داشتن هدایایی که یادآور فرهنگ مهمان باشند فکر زیرکانه و زیبایی است این هدایامیتواند یک کتاب یک مجسمه و یاحتی خوراکیهایمحلیباشد. این سیستم مسافرت کردن مدت زیادی نیست که بازار داغی پیدا کرده است ,اما در امریکا باتوجه به این که با مساحت زیادی در ارتباط هستیم و دامنه فرهنگ بسیار گسترده تر است شاید فاکتور اعتماد کمی به چالش کشیده شود. اما در اروپا هنوز فرهنگ مسافرت به این طریق باب نشده و این خود راهی است برای اعتماد بیشتر. قسمت اعظم کسانی که در اروپا به این سایت پیوستند از سطح فکری بالایی برخوردار هستند و این خود نکته مثبتی در این امر بهشمارمیرود.

به نقل از ویکیپدیا گفته میشود:

از بین افراد تنها ۸ درصد از سوی این سایت تایید شده‌اند و حدود ۶ درصد هم از نظر اخلاقی ضمانت شده‌اند. اما بقیه اعضا – یعنی بیش از ۸۰ درصد اعضا- تایید یا از نظر اخلاقی ضمانت نشده‌اند. شاید این موضوع کمی نگران کننده به نظر برسد چون فردی که به عنوان سفیر وارد این سایت می‌شود در واقع اعلام آمادگی می‌کند که میزبان دیگر سفیران باشد یا آنها را در خانه خود بپذیرد. اما از سال ۲۰۰۴ تا اوت ۲۰۱۱ که بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ دیدار و میزبانی انجام شده اتفاقی رخ نداده است. گفتنی است زبان پارسی به عنوان زبان رایج بیش از ۱۱ هزار نفر شناخته شده است. این آمارها نشان می‌دهد تعداد کاربرانی که از ایران به عنوان سفیر عضو این سایت شده‌اند حدود ۷ هزار نفر و ایران چهل و نهمین کشور در Couch Surfing است.

در هر شهری اعضای اصلی این سایت هر از گاهی مهمانی های کوچکی را در کنار هم راه اندازیمیکنندکه نه تنهااینکارباعث ترویج هرچه بیشتر این فرهنگ میشود بلکه بهانه ایبرای دور هم جمع شدن و آشنایی هرچه بیشتر افراد جدید است.

تورین از جمله شهرهای اروپا است کهگروهزیادی از این افراد را در دل خود جای داده ،گروه های بسیار فعال که عده کثیری از ایرانیها را تا به حال مهمان خانه های خود کردند. من اولین تجربه خود را در این مورداز تورین آغاز کردم ،تحت یک شرایط غیر منتظره و غیرقابلپیشبینی در حالی که هیچ کس را در تورین نمی شناختم ،وارد سایت شدم و ظرف کمتر از ١١ ساعت با استقبال عجیبی رو به رو شدم.

١٧ نفر به در خواست میزبانی من در حالیکههنوزپروفایلکاملی نداشتم پاسخ مثبت دادند و در این بین با ایتالیایی های فارسی زبانی آشنا شدم که برای چند ساعت گپفارسی زدن,من را به نوشیدن قهوه دعوت کردند.

در این بین هم یک نفر من را به نوشیدن چای لاهیجان دعوتکرد .در شهری که هیچکس را نمیشناسی شروع منحصر به فردی بود .

و در نهایت با خانواده فوق العاده ای آشنا شدم که در تمام مدتی کهدنبال خانه میگشتم همراه و حامی من بودند و از هیچ کمکی دریغ نکردند ،و نکته بسیار جالب تر این است که شاید این خانم از افرادی باشند که به گروه ترنج بپیوندند .

از آنجایی که خودم یک دختر تنها بودم سفارشی برای خانمهایی باشرایط خودم دارم:شاید انتخاب خانم مجردی مثل خودتان انتخاب عقلانی باشد اما شاید انتخاب خانواده تصمیم بهتری است.در صد اتفاق های ناگوار در خانواده ها خیلی پایین تر است.

و در نهایت اعتماد اصل طلاییاست،باور داشته باشیم که در شرایط سخت هم بهترین ها اتفاق میافتند،و باور داشته باشیم که اگر به کائنات انرژی مثبت دهیم بازگشتش را به وجودمان حس میکنیم

پس فرصت را از دست ندهید و برنامه سفر آینده خودتان را از حالا مشخص کنید http://www.couchsurfing.org/

موفق باشید .

بکوشیم که نام ایرانی ما در همه عرصه ها درخشانبماند ،باشدکهبرای همه شروع خاطرات نو و زیبا شود.


سفر



سفر شاید همان حس سکوت در یک شهر خالی از سکوت است که فرصتی برای ادامه ی راه کمال را می سازد...

سفر شاید همان نقطه ی آغاز دوباره سبز شدن تن عریان یک درخت باشد, سفر شاید ایجاد نقطه ای در بطن بعد وجودی بشر باشد و سفر شاید همان حس عشق در یک تن تشنه می باشد که او را وادار به پیمایش این مسیر طولانی می کند.... سفر شاید زیبایی تو باشد که هنوز دیدن آن با چشم های من که امروز مسافر نیمه راهی بیش نیستم میسر نمی باشد..