Friday 6 July 2012

کارت اقامت





درخواست کارت اقامت دانشجویی (permesso di soggiorno) یکی از اولین اقداماتی است که دانشجو باید در بدو ورود به ایتالیا انجام دهد. این کارت به مدت یکسال اقامت شما را در ایتالیا میسر می سازد و با این کارت امکان تردد به ایتالیا و کشورهای عضو پیمان شینگن را بدون داشتن ویزا امکان پذیر می سازد. مهلت اقدام برای این کارت از زمان ورود به ایتالیا هشت روز کاری تعیین گردیده است.

مدارک لازم برای اقدام جهت اجازه اقامت دانشجویی:
 
  •  فتوکپی از صفحات پاسپورت (صفحه اطلاعات شخصی و ویزای ایتالیا و صفحات دارای مهر و ویزاهای دیگر کشورها)- 2سری
  •  فتوکپی از کد مالیاتی (Codice Fiscale) – یک سری
  •  فتوکپی از نامه پذیرش دانشگاه (invitation letter) ممهور به مهر سفارت یا کنسولگری ایتالیا در تهران – یک سری
  •  نامه ثبت نام در دانشگاه
  •  تمبر به مبلغ 14.62 یورو (Marco da bollo)
  •  تکمیل فرم توانایی مالی برای زندگی به مدت یکسال، برای کسانی که بورس دانشگاه ندارند و کسانی که بورس دانشگاه را دارند فتوکپی نامه بورس که از دانشگاه می گیرند.
  •  فتوکپی از رسید بیمه درمانی

پس از تکمیل مدارک فوق می توانید به هر اداره پست که دارای باجه Sportello Amico هست، مراجعه کنید و پس از تحویل مدارک و پرداخت هزینه پست به مبلغ 30 یورو و هزینه کارت الکترونیکی اقامت به مبلغ 107.5 یورو، برگه ای به شما داده می شود که زمان رفتن به اداره مهاجرت پلیس (questura) برای انجام انگشت نگاری مشخص شده است.

دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک در نظر داشته باشند که در قسمت اینترنشنال آفیس (International office) باجه ای برای کمک به دانشجوها و تکمیل فرمها و مدارک مورد نیاز اجازه اقامت، وجود دارد که در ماه سپتامبر و نیمه اول فوریه ازدوشنبه تا جمعه ساعت 9 تا 11.30 و در روزهای دیگر سال به غیر ماه اوت، روزهای سه شنبه و جمعه از ساعت 9 تا 11.30 آماده ارائه خدمات به دانشجوها می باشد.

همچنین در ماه سپتامبر برای کمک به دانشجویان جدید الورود، باجه ای برای گرفتن کد مالیاتی (Codice fiscale) در اینترنشنال آفیس در نظر گرفته می شود.