Friday 26 October 2012

غافلگیری


تاریخ خوانی

 
وارد شد. همه بلند شدند. گفت ونوشت و خواند که ... ميرزاتقی خان فراهانی که بعدها با عنوان اميرکبير صدراعظم ايران شد، فرزند آشپِز قائم مقام، وی به سبب هوش و ذکاوتش ... 
 
وارد شد. برخاستیم. این بار پرسید و چند نفری قبراق و از بر بودند و باقی کم و بیش، و چند نفری هم هیچ پاسخی نداشتند و تنبیه برای نابلدی...
 
 وارد شد. همه بلند شدند. باز گفت ونوشت و این بار گفت...ناصرالدينشاه پادشاهی مستبد و ولخرج بود. اوبه مسافرت فرنگ علاقٔه زيادی ...
 
بلند شدیم ... هر هفته چندبار .. گفت و شنیدیم و از بر شدیم ... پایانش به آزمون، او از بر بود و ازبرهای مان را آزمود , یا ماندیم یا گذر کردیم ... 
 
شاید امروز تنها چند اسم را به یاد داریم ... این ها که درس و مشق بود و شاید اجبار ... عده ای هنوز می خوانیم ... هگل چه گفت و فروید چه کاوید و آلمان کدام دهه اش طلایی بود به هنر و فلسفه دیگر نمی آید. 
 
بلند هم نمی شوم. نام هایی را به یاد دارم و شاید آنچه رفت بر نام ها. شاید چیزهایی را تنها از حفظم. فلان سردار و بسار قرارداد ... و هنوز می خوانم ... می دانم کانت و نقد عقلش را واو به واو...می دانم به ساعت ۷ صادق کدام کوچه پس کوچه را کز می کرد روزهای آخر را... فقط می خوانم. بدون آنکه بیاید و بلند شوم، می خوانم و آب از آب تکان نمی خورد... زندگی ام با این دانسته ها و بی آن گویی یکی است. 
شاید چون فقط می خوانم

بازتاب درون -Bill Viola



تعامل میان هنرها یا به عبارتی نزدیک شدن گونه های هنری به یکدیگر ، از خصوصیات بارز هنر امروز است که مرا به هیجان می آورد؛ ویدئو آرت های شاعرانه- نقاشانه ی بیل ویولا نیز از آن دست هستند. ویدئوهای او جدا از مفاهیم عمیق شان ( غالباٌ مفاهیم بنیادین هستی ، معنویت انسانی و انسان بودن به معنای فیزیکی و حسی)، از نظر ترکیب بندی، رنگ و ... کاملاٌ زیبایی شناسانه چیده شده اند. او همچون کاراواجو ، شاعر نور و سایه هاست ؛ ویولا در اوج سکون به حرکت می رسد و در اوج سکوت به فریاد.

بیل ویولا اهل نیویورک و متولد 1951 است. او فعالیت هنری خود را از 1973 آغاز کرد؛ از 1974 تا 1976 در استودیوی ویدئویی

Art/Tapes/22 در فلورانس – ایتالیا با " نام جون پایک" و " بروس ناومن " به عنوان کارگردان فنی همکاری می کرد؛ این سه چهره های برجسته ی نسل هنرمندانی هستند که بیان هنری شان از راه تکنولوژی صدا ، تصویر و رسانه ی نو صورت می گیرد.

در نمایشگاه بازتاب ها Reflections با یازده اثر ، از اولین سال های فعالیت هنری اش تا به امروز روبرو هستیم ؛ که از یک سو مانند یک آیینه "من" را منعکس می کنند و از سوی دیگر ، بازتاب آنچه بیرون است را بر این "من" به نمایش میگذارند. ویولا می گوید انسانها "من" های زیادی دارند و این هویت چندگانه انسانها و قابلیت تغییر و تبدیل شان در لحظه من را به هیجان می آورد؛ ماده ی خام برای خلق اثرم دوربین و مانیتور نیست بلکه زمان و خود لحظه ی تجربه کردن کار است، مکان واقعی اثر روی صفحه مانیتور نیست بلکه در ذهن و دل کسی است که آنرا نگاه می کند.



سه گانه ای است از سال 1992 که در آن مسئله ی مرگ ، تولد ، تعلیق و انتظار را به تصویر کشیده ، Nates Triptych

اثری تکان دهنده ؛ توجه معطوف به دو صحنه ی مرگ و تولد در چپ و راست است اما در وسط کسی در آب معلق و حرکاتش بسیار کند و کشدار است ، انگار لحظه ای از زمان متوقف شده باشد، این لحظه ی تعلیق زندگی است یا انتظار یا تعلیق ما به عنوان تماشاگر؟ یا شاید هر سه! صحنه ی وسط ، تصویر درونی تک تک ما تماشاگران بود. ویولا شیفته ی عنصر آب است و در اکثر کارهایش آب حضوری پررنگ و نمادین دارد. او در sleepers تصویر آدمهایی خوابیده را در مانیتورهای کوچک سیاه و سفید ، در ته بشکه های آب به نمایش می گذارد. در Three Women و Innocent باز عنصر آب به عنوان نماد زندگی استفاده شده است ، او در این استعاره تصویریِ زیبا نیز به زندگی قبل از تولد و پس از مرگ می پردازد.

اولین اثر مشهورش مربوط به سال 1977 را نیز در این نمایشگاه می بینیم ؛ در این اثر که ما را بین واقعیت و Reflecting Pool

توهم بازی می دهد ، به وضعیت بشر در جهان اشاره می کند. او تحت تأثیر عرفان مسیحی، ذن بودیسم و صوفی گری اسلامی وبا استفاده از ناخودآگاه جمعی، ذهن تماشاگرش را با پرسش های بنیادین بشری مشغول می کند.

این نمایشگاه در Varese و در Villa Panaza تا 28 اکتبر ادامه دارد. این ویلا و باغ زیبای اطراف آن در قرن هجدهم ساخته شده این ویلا به خاطر مجموعه آثار هنری معاصری که جوزپه پانزا از سالهای 50 به بعد جمع آوری کرده معروف است. علاوه بر آن مجموعه ای مهم از هنر آفریقایی ومجموعه مبلمان از قرن شانزده تا نوزده نیز در این ویلا وجود دارد.

آشنایی با رشته مهندسی کامپیوتر و شبکه های ارتباطی



آشنایی با رشته مهندسی کامپیوتر و شبکه های ارتباطی (تلماتیکا) در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پلی تکنیک تورین



در تهیه این مقاله از نظرات و راهنمایی های دوستانمان آقایان سیاوش اصلانی وهاتف سنایی راد، سود جسته ایم.
رشته تلماتیکا یکی از رشته های مهندسی زیر مجموعه دانشکده سوم دانشگاه پلی  تکنیک است که کاملا به صورت انگلیسی تدریس میگردد. این دوره شامل 120 واحد درسی میباشد که 30 واحد آن به پایان نامه اختصاص دارد.
تعداد کل دروس ارائه شده در این رشته 12 درس میباشد که از جمله آنها میتوان به " سیستم های عامل و برنامه نویسی سیستم"، "تحقیق در عملیات: تئوری و کاربرد در شبکه" ، "مدل سازی شبکه: تئوری و شبیه سازی"، "تحقیق در عملیات" ، " فرآیندهای تصادفی"، "امنیت سیستم های کامپیوتری "  اشاره داشت، قابل ذکر است که دانشجویان میتوانند یک درس از دوازده درس را بر حسب علاقه از واحد های اختیاری ارائه شده در ترم سوم انتخاب نماید.
به طور کلی می توان گفت که این دروس پیرامون لایه های بالاتر شبکه، الگوریتم ها و نرم افزارهای مورد استفاده در آن ها تنظیم شده اند. تسلط بر زبان های برنامه نویسی ای چون C در این رشته یک ضرورت است که همواره در دروس مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دیگر زبان هایی چون PHP در "برنامه سازی توزیع شده" و SQL در "سیستم های مدیریت پایگاهای داده" پرکاربردند.



برای نشان دادن اهمیت شبکه های کامپیوتری در زندگی روزانه همین کافی است که به لیستی از کلماتی که در چندان سال اخیر به مکالمات روزمره ما افزوده شده اند نگاهی بیاندازیم. کلماتی چون
  SMS, MMS, Skype, MP3, YouTube, Facebook, twitter, Peer to Peer
این واژگان خود به تنهایی نشان دهنده ی وسعت زمینه ی هدف در رشته تلماتیکا است که کاربردی جهانی و فراتر از مرزهای جغرفیایی دارد.
فارغ التحصیلان رشته تلماتیکا می توانند در زمینه های مختلف کاری همچون شرکت های مخابراتی، خدمات دهنده های اینترنت، تولیدکنندگان دستگاه های ارتباطی و نرم افزارهای اینترنتی مشغول به فعالیت شوند. بانک ها، موسسه های بین المللی فعال در استاندارگذاری و پیاده سازی سیستم های توزیع شده و توسعه سیستم ها ارتباطی (همچون تلفن ثابت، موبایل، انتقال اطلاعات، رادیو و تلویزیون و سیستم های ماهواره ای) از جمله پذیرندگان متخصصین این رشته هستند.
در انتها می توان گفت که در بین رشته های ارایه شده در دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه های ایران، رشته ی" فن آوری اطلاعات گرایش شبکه" بیشترین نزدیکی را با رشته ی تلماتیکا دارد.

اکتبر، ماه جوایز نوبل


چشمان مراکز علمی و رسانه های بزرگ جهان در ماه اکتبر هر سال به سوی استکهلم و بنیاد آلفرد نوبل دوخته می شود تا نام دانشمندانی که افتخار ربودن برجسته ترین نشان و جایزه علمی دنیا را به خود اختصاص داده اند هر چه سریعتر به سراسر جهان مخابره گردد.

آغاز با اعلام برنده جایزه نوبل در رشته پزشکی
انجمن نوبل در دانشگاه و مجموعه علمی "کارولینسکا" در استکهلم که هر ساله مسئولیت معرفی برنده جایزه نوبل در رشته پزشکی و فیزیولوژی (علم کارآیی بدن انسان) را برعهده دارد نام برنده جایزه نوبل در این رشته را اعلام می کند و در روزهای بعد اسامی برندگان 5 شاخه دیگر جایزه نوبل علنی خواهد شد.

جایزه نوبل در شش رشته
مبلغ جایزه نوبل در هر رشته 10 میلیون کرون (حدود چهل میلیارد ریال ایران) است و سالانه به برندگانی در شاخه های پزشکی, فیزیک, شیمی, ادبیات, اقتصاد و همچنین صلح تعلق می گیرد. برندگان جايزه نوبل به (غیر از جایزه صلح نوبل) دیپلم و نشان طلای افتخار و نیز مبلغ جایزه خود را هر ساله در طی مراسمی در کاخ کسنرت استکهلم مستقیما از دست پادشاه سوئد وبا حضور خانواده سلطنتی و دیگر میهمانان بلند پایه علمی و فرهنگی دریافت میکنند.

برنده جایزه صلح نوبل بنا به وصیت آلفرد نوبل توسط یک کمیته پنج نفری که به وسیله پارلمان نروژ تعیین میشوند انتخاب میشود و جایزه خود را با حضور پادشاه نروژ و در شهر اسلو دریافت میکند.


جایزه ادبیات نوبل
ایرانیان بواسطه دارا بودن فرهنگی غنی در شعر و ادبیات همواره در انتظار ربوده شدن جایزه نوبل در رشته ادبیات توسط یک هموطن بوده اند و جایزه نوبل در رشته ادبیات همواره مورد توجه ویژه اهل فرهنگ و ادب در سراسر جهان قرار دارد. اما این افتخار تاکنون نصیب هیچ نویسنده ایرانی نشده است.

جایزه نوبل, معتبرترین و پر افتخارترین جایزه علمی جهان
بیش از صد سال تاریخ, یادآور اهمیت جایزه نوبل است. آلفرد نوبل, شیمیدان سوئدی قرن 19 که در پی اختراع دینامیت ثروت هنگفتی اندوخت و آن را بنیان جوایزی نهاد که ربودن آن امروزه بزرگترین آرزوی هر دانشمند برجسته در سراسر جهان است. آلفرد نوبل منحصرا به کاربرد غیر نظامی اختراع خود در اموری مانند ایجاد کانال ها, استخراج مواد معدنی و فعالیت های ساختمانی علاقه مند بود. اما مهندسان نظامی برای این اختراع نیز مانند بسیاری دیگر از اکتشافات موارد استفاده دیگری یافتند.

آلفرد نوبل بعنوان یک دانشمند خود آموخته و بدون مدرک دانشگاهی مایل بود دانشمندان بلند پرواز را تشویق کند. در نتیجه تصمیم گرفت ثروتش را در اختیار بنیادهای سوئدی بگذارد که مایل باشند به افراد برجسته در رشته های فیزیک, شیمی, پزشکی و ادبیات جوایزی اعطا کنند. اما در اواخر زندگی, دوست اتریشی نوبل, بارونس برتا فون ساتنر, اورا بر انگیخت تا جایزه ای هم به ارتقاء صلح اختصاص دهد.

همچنین از سال 1968 میلادی, بانک مرکزی سوئد (ریکس بانک) نیز هر ساله مبلغی معادل دیگر جوایز نوبل را در اختیار کمیته نوبل قرار میدهد تا هر ساله به افراد برجسته در علم اقتصاد اعطا گردد. جوایز نوبل توسط آکادمی نوبل و موسسات وابسته به آن تعیین میشوند. از جمله جایزه نوبل در رشته پزشکی هر ساله توسط هیئت علمی دانشگاه و مجموعه علمی "کارولینسکا" در استکهلم به بنیاد آلفرد نوبل پیشنهاد میگردد. فقط جایزه صلح نوبل, بنا به خواست آلفرد نوبل, توسط یک کمیته پنج نفری بنام کمیته صلح نوبل که به وسیله پارلمان نروژ تعیین میشوند انتخاب میگردد. اعضای دولت (و همچنین از سال 1977 اعضای پارلمان) حق عضویت در این کمیته را ندارند.

هرچند که آلفرد نوبل جایزه را با این هدف که به افراد جوان اعطا شود بنیان گذاشت تا به این وسیله برای آنها انگیزه ای بوجود آید, اما جوایز غالبا به اشخاص سالخورده تر به خاطر کارهایی که در گذشته انجام داده اند تعلق گرفته است. میانگین سن دریافت کنندگان تاکنون 63 سال بوده است. با این همه اخیرا روندی در جهت انتخاب برندگان از میان نامزدهای جوانتر که میانگین ست آنان 50 سال است پدید آمده است. کوشش کمیته از این پس ممکن است مصروف بر این باشد تا افرادی را انتخاب کند که آنقدر جوان باشند که بتوانند کار خود را تا مدتی ادامه دهند. نام نامزدهای دریافت جایزه نوبل تا 50 سال محرمانه نگاه داشته میشود و در مورد نامزدی افراد نیز اطلاعاتی توسط بیناد نوبل در اختیار عموم قرار نمیگیرد.

در مدت بیش از 100 سالی که از اعطای جوایز نوبل میگذرد این جایزه به گونه ای مورد بزرگداشت قرار گرفت که حتی در تصور نیز نمیگنجید.

مراسم اعطای جوایز نوبل که در روز 10 دسامبر در استکهلم صورت می گیرد یک رویداد رسانه ای جهانی است. در این مراسم شام سلطنتی و بسیار مجلل نوبل نیز سرو میشود و کنسرتهایی با شرکت هنرمندان سرشناس و برجسته اجرا میگردد.

منبع : اینترنت


سینما/ فیلم "واقعیت": وقتی رویا تبدیل به وسواس می شود


فیلم "واقعیت" (Reality)داستان لوچانو(Luciano)ماهی فروش اهل ناپل است که به اصرار خانواده و فرزندانش در مصاحبه ورودی برنامه ی برادر بزرگ (Grande Fratello) شرکت می کند و از آن زمان و در انتظار نتیجه ی آزمون، دچار نوعی وسواس میشود و تصور میکند زندگی او توسط دست اندر کاران برنامه تحت نظر است و برای اینکه در آزمون پذیرفته شود دست به اعمالی می زند که زندگی خود و خانواده اش را تحت تاثیر قرار می دهد. این وسواس تا جایی پیش می رود که مغازه اش را می فروشد و خود را برای زندگی پیش رو آماده می کند. او حتی اثاثیه منزلش را به نیازمندان می بخشد تا تصویر مثبتی از خود به ماموران خیالی تلویزیون ارائه دهد...

یکی از نقدهایی که به این فیلم وارد می شود این است که کمی دیر ساخته شده، زمانی که دیگر پخش برنامه ی برادر بزرگ متوقف شده است و اینکه موضوع انتخاب شده ظرفیت تبدیل شدن به یک فیلم بلند را ندارد. از طرف دیگر از نقاط قوت فیلم میتوان به بازی های بی نظیری اشاره کرد که توسط چهره های تازه ارائه شده اند. فیلم "واقعیت" در فستیوال کن حضور داشت و جایزه ی ویژه ی هیات داوران جشنواره ی کن بدست آورد.

کارگردان فیلم، ماتئو گارونه (Matteo Garrone)در مصاحبه ای عنوان کرده:" داستان فیلم را از ماجرایی واقعی الهام گرفتم اما در واقع دوست داشتم داستان وسواس فردی را مطرح کنم. وی می افزاید:" این یک افسانه ی امروزی است که قهرمان آن "پینوکیوی مدرن" است که شخصیتی بی گناه و کودکانه دارد.

موفق ترین اثر گارونه، فیلم گامورا(Gamorra-2008) است که جوایز متعددی از جمله جایزه ی ویژه ی هیات داوران جشنواره ی کن را از آن خود کرده است.

آخرین ساخته ی گارونه از 28 سپتامبر به روی پرده ی سینما آمده است. سینما هایی که "واقعیت" را نمایش می دهند:

Reposi Multisala: 15:30 - 17:50 - 20:10 - 22:30 16:00 - 18:15 - 21:15 17.50 20.10 22.30

Due Giardini: 16:00 - 18:15 - 21:15

Massimo: 15:30 - 17:50 - 20:10 - 22:30








منابع:



http://corrieredibologna.corriere.it/bologna/notizie/cultura/2012/9-ottobre-2012/garrone-reality-bologna-questa-citta-sinonimo-cinema-2112171319145.shtml

http://www.lastampa.it/2012/09/25/spettacoli/garrone-il-pinocchio-d-oggi-e-appeso-alla-tv-lOdMpBk68QUKnkrdrNDcEM/pagina.html

http://cultura.panorama.it/cinema/al-cinema/reality-matteo-garrone-grande-fratello


پروفسور بیژن داوری

پروفسور بیژن داوری در تهران متولد شده است و دکتری خود را در رشته مهندسی الکترونیک در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه پلیتکنیک رنسلیر دریافت کرد. مشغول IBM سپس به عنوان محقق در شرکت به فعالیت شد. وی در سال ۱۹۹۶ به عنوان یکی از برجسته شهرت یافت IBM ترین افراد شاغل در شرکت و مدیریت پروژه های خود را در شرکت انجام داد. در سال ۱۹۹۸ به عنوان معاون ارشد کمپانی شناخته شد. IBM او در سال ۲۰۰۳ به عنوان معاون ارشد نسل آینده تکنولوژی معرفی شد. در حال حاضر در حال ارزیابی و حتی در برخی IBM ایشان در موارد پیادهسازی مواد جدید مثل مس، قطعات سیلیکون مستقر روی عایقها و سیلیکون ژرمانیوم به منظور استفاده در ساختار تراشهها جهت افزایش بازده، کاهش توان تلف شده یا هر دو است. به علاوه این مواد به محققان اجازه میدهد تراشههای کوچک با توان تلفاتی کمتر بسازند. شرکت سهامی آیبیام بزرگترین شرکت رایانهای جهان است. این شرکت دارای بزرگترین خط تولید رایانه و سخت افزارهای رایانهای در جهان است. بیش از ۳۲۰ هزار کارمند دارد و IBM شرکت درآمد سالانه اش ۹۶ میلیارد دلار می باشد. دکتر بیژن داوری بیش از ۷۰ مقاله به چاپ رسانده است

زبانزد هفته

 "Ride bene chi ride l'ultimo"
معنی به فارسی: کسی که آخر میخندد، خوب میخندد. مترادف این ضرب المثل در فارسی: “جوجه رو آخر پاییز میشمرن” هم معنی پرکاربرد دیگر: “شاهنامه آخرش خوش است. “ اکثرا این دو ضرب المثل پر کاربرد در فارسی را متداول استفاده کرده ایم و یا حداقل از زبان دیگران بارها شنیده ایم.  تا انتهای پاییز برگ ریزان و شمردن جوجه ها فقط دو ماهمانده. پس به هوش باشید که هر یک آخرش را خوش به اتمام برسانیم .

پنیر Provolone





پنیر Provoloneاز خانوادهٔ موتزرلا(Mozzarella) است که تفاوت در رطوبت این دو نوع پنیر می‌باشد.این پنیر حاوی رطوبت ۴۵% پایینتر از استاندارد موتزرلا که ۵۲% تا ۶۰% است، می‌باشد. رطوبت پایینتر باعث عمر بیشتر پنیر و همچنین طعم بهتری از موتزرلا خواهد شد.این پنیر اولین بار در جنوب ایتالیا تولید شد اما هم اکنون در مناطق دیگر ایتالیا ،ایالت متحدهٔ آمریکا و ژاپن هم تولید میشود. دارای بافتی صاف و یک دست ،با رنگ روشن و عطر و طعمی دلپذیر است.پنیری تقریبا سفت با طعمی بسیار متغیر از پنیر Provolone Piccante به معنی تند و بامزه با طعمی تند و تیز با سنّ مینیمم ۴ ماه تا طعمی ملایم با نام  Provolone Piccante به معنی‌ شیرین می‌باشد. پنیر با طعم تند از آنزیم مشتق شده از بز،و با طعم ملایم از گاو تولید میشود. در حین عملیات تولید، پنیر دارای بافت انعطاف‌پذیری است که قابلیت فرمگیری در اشکال مختلفی‌ با توجه به عملکرد مورد نظر یا سلیقه سازنده را دارا می‌باشد.شکل اولی‌ این پیر به صورت دایره‌ای بوده که در اوایل دهه ۱۹۰۰ با اختراع قالب،سوسیس شکل محبوبترین شکل این پنیر به علت راحتی‌ در آویزان کردن و برش زدن شد.بسیاری از سازندگان از طناب برای آویزان کردن این پنیر به شکل سنتی این پنیر نیز استفاده میکنند.این پنیر همیشه به علت نرم بودن و مقدور نبودن جایگیری بر روی قفسه‌های مکان نگهداری پنیر، با طناب آویزان می‌شده است. اصولا با توجه به اشکال مختلفی مانند گلابی،هندوانه،سوسیس ،بطری شکل و مخروطی کوچک و بزرگ با نامهای متمایزی شناخته میشوند که پنیر Provolone گلابی شکل و دارای وزنی حدود ۶ تا ۹ پوند می‌باشد. این پنیر میتواند در پیتزا ،پاستا و ساندویچ استفاده شود.



کنسرت موسیقی کلاسیک در پلی تکنیک

برنامه موسیقی کلاسیک هر سال و در فصل های مختلف در دانشگاه تورینو برگزار میشود.


۲۹ اکتبر ۲۰۱۲ اجرا ماسیمیلیانو فرراتی نوازنده پیانو
ماسیمیلیانو فرراتی ،یکی از چشمگیر ترین نوازندگان ایتالیایی هم نسل خود، برای موسیقایی فوق العاده اش،تکنیک قوی و اجرا های پرشور و احساسش مشهور است. برنده جایزه در مسابقات بین المللی گوناگون از جمله: مسابقات بین المللی موسیقی مسابقه بین المللی پیانو در پرتوریا “جایزه ویژه برای ،UNISA در ژنو مانند )WFIMC( بهترین اجرا قطعات روس”،مسابقه بین المللی پیانو” در کلگری، مسابقه بین المللی پیانو” در دوبلین،مسابقه بین المللی پیانو در بولزانو )که در آن هیئت منصفه به او اعطا جایزه ای ویژه اهدا کرده(،مسابقه بین المللی پیانو در ترنی، مسابقه بین المللی پیانو” در مونتزا، مسابقه بین المللی پیانو در تل آویو.  او در رسیتال های متعدد هم در ایتالیا و هم در خارج از کشور کرده، از آن جمله: میلان، ونیز )گران تئاتر(، فلورانس، ورشو، ،)Cortot پاریس )سالن ، )RAI پادوا ، تورین )سالنمونیخ، ،)Stadttheater( هامبورگ، ناپل )تئاتر پالمه(، سالزبورگ )سالن وینر(، کلاگنفورت تل آویو )سالن ،)Purcell مان و موزه تل آویو(، لندن )اتاق،)Mannes کلگری، دوبلین )سالن کنسرت ملی(، نیویورک )کالج موسیقی لیدز )سالن بزرگ دانشگاه( پرتوریا و رم

طعم و مزه از گوشه و کنار دنیا در تورینو

تورینو از ۲۵ تا ۲۹ اکتبر به استقبال یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی مربوط به مواد غذایی خواهد رفت
 
این رایحه و طعم غذاها از گوشه و کنار دنیا هستند که چنین رویداد بزرگی به نام از زمان آغاز کار خود Salone del Gusto . را در شهر تورینو پدیدار می آورند del Gusto یعنی از سال ۱۹۹۶ ، قادر بوده توجه بین المللی را به مواد غذایی به عنوان یک فرهنگ و به عنوان یک ارزش مطلق که قابل احترام هستند، جلب کند . که برنامه دیگری هست که ، terra madre و salone del gusto امسال هدف از ادغام از سراسر جهان تولیدکنندگان و صنعت گران متفاوت را پذیرا هست، این است که علاوه بر معرفی تنوع و تفاوت های وابسته به غذا و پخت و پز در هر قاره با هدف لذت بردن از غذا توجه ما مصرف کنندگان را به آنچه می خوریم و تولید کنندگان را به آنچه تولید میکنند جلب کنند . و به همین دلیل است که از زنان و مردانی که در کشت، رشد و تبدیل مواد غذایی در سراسر جهان، در مناطقی که این غذاها به دنیا می آیند و دارای ریشه های عمیق هستند دعوت کرده تا از آگاهی آنها بهره ببرند . مشارکت کشورهای دیگراز سایر نقاط جهان که محصولات مناطق خود را به نمایش گذشته اند به بازدید کنندگان فرصت چشیدن و خریدن این محصولات را نیز داده . هزاران شرکت کننده از بیش از ۱۵۰ کشور مختلف .و این تصادفی نیست که در کنار غرفه تایلند که مشغول تهیه غذاهای مخصوص خود هستند غرفه هند را دیده در حال پختن باربکیو، استرالیا در کنار آشپزان فلسطینی و سر آشپز اسرائیلی. نمایشی از طعم ،عطر و چاشنی های گوناگون که در بعضی موارد خلاقانه دست به ابتکار های نو زده و گاهی به  سنت های دیرین پایبند بوده اند . هر چند که امسال رایحه ایرانی در این رویداد به مشام نمیرسد ، اما سالیان قبل ایران نیز
مهمان این اتفاق بزرگ بوده است.