Friday 16 November 2012

طرح هفته


گامی در جهت تحقق صفحه لمسی خود ترمیم شونده

 

همواره یکی از دغدغه های داشتن یک دستگاه موبایل یا یک تبلت، امکان خراشیدگی و صدمه دیدن صفحه نمایشگر آنها است. بتازگی محققان دانشگاه استنفورد پژوهشی برای ساخت پلیمری آغاز کزده اند که میتواند ظرف چند دقیقه پس از صدمه دیدن، به کمک برقراری پیوند های هیدروژنی ، ساختار صدمه دیده را ترمیم نماید. این پلیمر علاوه بر اینکه قادر است جریان الکتریکی را انتقال دهد میتواند همزمان به لمس و فشار نیز واکنش نشان دهد
                                                                        
از دیگر کاربرد های  این پلیمر میتوان به ساخت عضوهای مصنوعی و همچنین سیمهای الکتریکی خود ترمیم شونده اشاره کرد. البته قابل ذکر است تا تجاری سازی این محصولات راه درازی پیش است. 

گروه هانا بی






گروه هانا بی (HanaB) ، یک گروهIndieerock ایتالیایی هست که از سال 2002 فعالیتش را شروع کرد. داستان آن به زمانی بر می گردد که در استان Pie Monte و در شهر Ivrea در نزدیکی تورین، پنج همکلاسی تصمیم میگیرند نوع متفاوتی از موسیقی های رایج را تمرین و ارائه کنند. جمع شدن آنها در کنار هم در نهایت باعث ایجاد این گروه می  گردد و تصمیم گرفته می شود که اسم HanaB را روی آن بگذارند. این اسماز نام فیلم HANABI ساخته کارگردان معروف ژاپنی تاکشی کیتانو گرفته شده و انتخاب  آن به دلیل علاقه به کارگردان مربوطه و خصوصا ایده های به کار رفته در این اثر اوست، از دید این گروه فیلم مذکور بیان کننده شاعرانه ایست از برخورد همزمان میان هارمونی و عصبانیت، شیرینی و خشونت به عبارتی همان درون مایه ای که این گروه می خواهد داشته باشد.
با شروع کار این گروه و انجام اجراهای مختلف،آنان توانستند توجه بسیاری از داوران و منتقدان را جلب کنند و برنده جوایز مختلفی شوند. در نهایتدر سال 2006 برنده بهترین گروه جدید راک ایندی در ایتالیا شدند.
در اوائل سال 2007 این گروه تصمیم گرفت که به لندن رفته و ادامه فعالیتهای خود را در آنجا پیگیری نماید، و در آنجا با استودیویDairy فعالیت خود را ادامه دادند، آنها سپس با یکی از تهیه کنندگان و تنظیم کنندگان کارهای گروهای مهمی همچون ColdPlay به نام داویده روسی  (Daviderossi) دیدار کردند، آشناییبا این فرد که خود ایتالیایی است باعث بروز فصل جدیدی در کار آنها بود و دید آنها را نسبت به کار و هدفشان بهتر و وسیعتر نمود، بنابراین تصمیم گرفتند آلبوم جدیدشان را به زبان انگلیسی ارائه نمایند. و این زمانی بود که تصمیم ماندن در لندن برای آنها نهایی شد و از آن زمان در انگلیس به کار خود ادامه می دهند.
این گروه تا کنون دو آلبوم ارائه کرده است به نامهای Camera Oscuraو Ruins'Hotelکه اولی به زبان ایتالیایی و در سال 2006و دومی همانطور که اشاره شد انگلیسی است و در سال 2010 منتشر شده است.
.

رئیس و موسس ایرانی سایت ebay

    پیر امیدیار در سال ۱۹۶۷ از پدر و مادری ایرانی‌ در پاریس به دنیا آمد.وی در سنّ ۶ سالگی به آمریکا رفت و در ۱۴ سالگی با نوشتن دومین برنامه ی رایانه‌ای برای کتابخانه ی مدرسه پا به دنیای بیت‌ها گذاشت..
او در سال ۱۹۸۸ از دانشگاه تافتز در رشته ی کامپیوتر فارغ التحصیل شد و در یک شرکت به عنوان برنامه نویس مشغول به کار شد. در سال ۱۹۹۱ در تاسیس یک شرکت کامپیوتری به نام‌ای شاپ همکاری کرد که در سال ۱۹۹۶ توسط مایکروسافت خریداری شد.
وی موسس اولین و معروفترین سایت حراج و خرید و فروش اینترنتی است که تا آخر سال ۱۹۹۸، ۱.۲ میلیون عضو ،۷۵۰ میلیون دلار حجم معاملات و حدود ۸ میلیون دلار سود کسب کرده است. این وب سایت بیش از ۶۰۰۰ کارمند ،۴۶ میلیون مشتری و ۴۴۱ میلیون دلار سود خالص در سال ۲۰۰۵ داشته است..
شایان ذکر است که او ثروتمند‌ترین ایرانی‌ در جهان و ۲۹ امین ثروتمند حال حاضر جهان است.

کودکانه

 چه عاشقانه عاشق میشود زمستان که حاضر به لخت شدن میشود از سرمای روزگار نافرجام, چه بچه گانه پاییز, باد را میوزد بر تن خسته ی درختانی که رمق بر برگ های زرد, دیگر ندارند....
چه عاشقانه مینویسم امشب به یاد گم شده ای که فقط یک بار گم شده است و در روز ولی, هزاران بار در خیال یک تفکر جاری رخ مینماید, چرخ میزند, چوب میزند, ناز میکند, نوازش میکند, ولی گویا فقط یک بار گم شده است و پیدایشی در کار نیست....
کودکانه بازی کردن در جامعه ای که بزرگان خیالی ندارند بر اینکه روزی این کودکان خسته نیز بزرگان میشوند و روزی خود نیز کودکانی از جنس این بزرگان آینده بوده اند, سخت است.
کودکانه زیستن, امروز دیگر سخت است چرا که هر روز باید بزرگ شدن را آموخت و فرصتی برای جوانی کردن موجود نیست, چرا که جوانی کردن امروز برابر با شکست در آینده ای نامعلوم است....
ولی تو نیز امروز این نوشته را کودکانه بخوان چرا که من نیز همانند تو میدانم که من و تو روزی هردو باهم کودک بوده ایم و امروز جوانیمان را, روز های خوش زندگیمان را باید به ناخوشی سپری کرد که شاید فردا در روزگار پیرفصلی, نا خوشی های امروز به کار آید....

مدلسازی گِلی clay modeling



قبل ازاینکه یک خودرو تولید شود, زمان زیادی صرف بررسی  فرایند طراحی ان می شود. امروزه مدلهای کامپوتری به تنهایی برای ارزیابی طراحی کافی نیستند. بنابراین مدلهای با مقیاس یک چهارم و حتی در اندازه واقعی برای درک و احساس بهتر از خودروساخته می شود. این مدلها توسط ماده ای به نام  Industrial Plasticineساخته می شوند و ماده ای است که عمدتا توسط  استودیو های طراحی خودرو مورد استفاده قرار میگیرد. 


پایه اصلی تشکیل دهنده ی این ماده موم(wax)  می باشد که با درصدی از سولفور ترکیب شده است. این ماده اولین بار در سال 1930توسط طراح اتومبیل  Harley Earl رئیس استودیو طراحی جنرال موتور معرفی شد وبه مدلی که توسط این ماده ساخته می شود, مدل گِلی گفته میشود. این مدلهای گِلی معمولا دارای شاسی چوبی یا فلزی هستند که با فوم (Styrofoam) پوشانده شده اند. به این ترتیب که گِل بروی فوم قرار داده شده و سپس متخصصین نمونه ساز توسط ابزارها ی مخصوص به صورت دستی و سپس با استفاده از ماشینهای فرز CNC چند محوره سطوح خودروی مورد نظررا بروی آن ایجاد می کنند  






تغذیه مناسب – کالری مورد نیاز در روز



در ابتدای مجموعه بحث های تغذیه ، بر آن شدم تا نکته کوچک اما کلیدی در مورد تغذیه را بیان کنم . میزان کالری مورد نیاز بدن در طول روز چقدر است ؟
برای ذکر اهمیت این نکته ، باید توجه داشت که تنها با دانستن میزان کالری مورد نیاز خود و رعایت رژیم غذایی متناسب با آن است که می توانید از بدنی زیبا و سالم برخوردار باشید .  حال چگونه میتوان این میزان را یافت ؟
کالری مورد نیاز هر بدن  به جنس ، سن ، قد ، وزن و میزان فعالیت روزانه فرد بستگی دارد . به این شکل که با داشتن جنس ، سن ، قد و وزن می توانید کالری مورد نیاز فعالیت های حیاتی بدن را محاسبه کرده و بسته به نوع زندگی و میزان فعالیت روزانه ، این مقدار را با ضرایبی افزایش دهید . جامع ترین و بهترین فرمول محاسبه میزان کالری ، فرمول هریس – بندیکت ( با تغییر جزیی در واحد ها ) می باشد .
عدد BMR ( Basal Metabolic Rate ) یا میزان مورد نیاز برای متابولیسم حیاتی بدن برابرست با :
Women : BMR= 665+(9.59*weight in Kg) +(1.88*height in Cm)-(4.7*age in year)
Men : BMR= 66+(13.73*weight in Kg)+(5.08*height in Cm)-(6.8*age in year)
عدد فوق میزان کالری مورد نیاز فعالیت های حیاتی بدن در واحد ( کیلو کالری ) را نشان می دهد . حال برای بدست آوردن عدد نهایی AMR  یا ( Active Metabolic Rate)می توان از ضرایب زیر استفاده نمود :
افراد کم تحرک : AMR=BMR * 1.2
افراد با فعالیت های روزانه متوسط : AMR=BMR * 1.375
افراد با تحرک ورزشی معمولی ( 3 تا 5 روز در هفته ) : AMR=BMR * 1.55
افراد با تحرک ورزشی بالا ( 6 تا 7 روز هفته ) : AMR=BMR * 1.725
افراد با تحرک ورزشی بسیار بالا و حرفه ای 
  : AMR=BMR * 1.9


پنیر Brie



پنیری خوشمزه از شیر گاو است که نام آن  از منطقه Brie در شمال فرانسه جایی‌ که اولین بار تولید شده است نشات گرفته شده است.این پنیر با افزودن مایه ماست به شیر خام عمل آوری میشود،سپس در قالب ریخته شده ، به مدت بیست ساعت آبگیری شده ، نمک افزود میشود و تا مدت پنج یا شش هفته بعد آمادهٔ مصرف میشود.عطر و طعم پنیر ملایم و شیرین است که هرچه مسن‌تر شود طعمی قویتر خواهد داشت و اگر مدت زیادی از تولید آن گذشته باشد طعمی ناخوشایند مانند آمونیاک خواهد داشت.این پنیر با بافت درونی نرم و پوسته‌ بیرونی سفید رنگ و سفت تری دارد که گاهی‌ مردم نمی‌دانند این پوسته قابل خوردن است یا نه، در حالی‌ که این پوسته به طعم پنیر مزهٔ خوش طعمی می‌‌افزاید.این پوسته‌ی خارجی‌ کپک طبیعی شیر پاستوریزه نشده گاو است.در صورتی‌ که از شیر پاستوریزه استفاده شود باید از طریق تزریق آنزیمهای مصنوعی کپک تولید شود که طعم پنیر ملایمتر خواهد بود و مدت عمل آوری یک تا دو ماه خواهد بود. این پنیر به عنوان پنیر صبحانه و دسر همراه میوه مانند گلابی و انگور سرو میشود که پخت شدهٔ پنیر هم، طعم دلچسبی‌ نیز دارد.پیشنهاد می‌کنم حتما یک بار این پنیر را امتحان کنید.!!!

می خواهم لاغر شوم ، رژیم سخت غذایی یا تردمیل ؟؟؟


امروزه با افزایش زندگی ماشینی و کاهش فعالیت های بدنی روزمره ، شمار افراد چاق در دنیا افزایش پیدا کرده است و متناسب با این روند ، بر تعداد افرادی که تمایل به کاهش وزن و لاغری دارند نیز افزوده شده است . اما این که چگونه می توان اندامی زیبا و سالم داشت همواره از دقدقه های این افراد بوده و خواهد بود . گروهی از مردم ، با رعایت رژیم های سخت ، و گروهی نیز با انجام تمرینات مداوم هوازی سعی در داشتن اندام متناسب دارند . حال آنکه این دو روش موثر هستند یا نه نیاز به بررسی دستاورد ها و خطرات آنها دارد .
بدن انسان در طول روز ، به مقدار مشخصی انرژی یا همان کالری برای فعالیت های حیاتی و انجام امور روزمره نیاز دارد که از مواد مختلفی مانند هیدروکربن ها ، چربی ها ، قندها ، پروتیین ها و اسید های امینه بدست می آیند و همچنین بدن به مقادیر مشخصی آب و ویتامین ها برای سلامت و ادامه بقای خود نیاز دارد . حال کمبود هر یک از این مواد در بدن ، باعث بروز انواع اختلالات جسمی و روحی شدید در انسان می گردد و می تواند در مواردی آسیب های جبران ناپذیری به شخص وارد کند .
 در این میان ، افرادی با اتخاذ رژیم های سخت غذایی سعی در لاغری دارند . این اشخاص ، نه تنها به ارگان های حیاتی خود آسیب می زنند ؛ بلکه خود را از داشتن بدنی زیبا و خوش فرم نیز محروم می کنند . کمبود هیدروکربن و قند باعث کاهش متابولیسم بدن شده و نه تنها روند چربی سوزی را کند میکند ، بلکه آسیب های شدیدی به ارگان های حیاتی مانند مغز می زند . به همین شکل ، کمبود چرب در بدن باعث اختلال در حمل و نقل ویتامین های محلول در چربی مانند A,D,E و همچنین اختلال در ساخت سلول های بدن می شود . کمبود مواد سازنده عضلات ، مانند پروتئین ها و اسید های آمینه ، ایجاد نوعی عضله سوزی در این افراد کرده و علاوه بر بدنی شل و بی عضله ، پوستی ناسالم و نازیبا برای این افراد به ارمغان می آورد .
و اما گروهی دیگر سعی دارند تا با انجام حرکات سنگین هوازی ، به لاغرب مطلوب دست یابند . این شیوه لاغری ، اگرچه افزایش متابولیسم را به دنبال دارد( که البته با فرض تغذیه مناسب ) ، اما استمرار و افراط در این حرکات ، باعث ایجاد خستگی و اصطکاک در مفاصل شده و می تواند صدمات شدیدی به آنها وارد آورد . همچنین بدن به سرعت با این تمرینات عادت کرده و کارایی این حرکات بعد از مدت کوتاهی کاهش می یابد
  .
حال سوال اساسی اینجاست ، چه روشی برای لاغری موثر تر و کارآمدتر است ؟
پاسخ این سوال فیتنس است .
فیتنس چیست ؟
 فیتنس ، علم تغذیه و رژیم غذایی، سلامت ذهن و تمرین فیزیکی است . اساسا فیتنس تابع شرایطی است که شما در روش زندگی شخصی خود اتخاذ می کنید. لذا تعاریف و تفاسیری که برای آن وجود دارد متفاوت است و این تفاوت ناشی از شیوه زندگی فردی هر شخص می باشد. در علم زیست شناسی ، فیتنس به توانایی های فردی در بازسازی زیبایی اندام که در راستای زیبایی شناختی هر فرد قرار دارد و نیز ایجاد جذابییت و ساخت یک فیزیک قابل رقابت با سایرین اطلاق می گردد.
به عبارت دیگر توانایی برخورد موفقیت آمیز در مواجه با مشکلات ناشی از شیوه زندگی هر فرد و نزدیک شدن به ایده آل فیزیکی اساس فیتنس می باشد. در راستای تحقق این امر رعایت سه اصل تغذیه ، سلامت ذهن و تمرین فیزیکی در رسیدن به تناسب اندام و متناسب ماندن اهمیت ویژه ای دارد.

پخش زنده مسابقه فوتبال در دانشگاه پلی تکنیک تورین

در هفته گذشته روز چهارشنبه عصر 14 ام نوامبر، دانشجویان ایرانی شاهد اتفاقی کم سابقه و جالب
در داخل دانشگاه بودند.
پخش زنده مسابقه فوتبال بین تیم های ملی ایران و ازبکستان، که جدا از تلخ بودن نتیجه، برگ
زرینی بر کارنامه فعالیت های دانشجویی دانشجویان ایرانی افزود.
جمعیت دانشجویان ایرانی و ایران دوست در این برنامه بیش از 60 نفر بوده و همراه و همدل با
ایرانیان سراسر دنیا، تیم ملی کشور خود را تشویق نمودند. با ارزوی سربلندی ایران و همدلی
روزافزون ایرانیان.

دوره های کمک آموزشی


Lavori in corso يک انجمن متشکل از دانشجويان مهندسي و معماري در دانشگاه پلي تکنيک تورين مي باشد که هر ساله و بر اساس اعلام نياز و درخواست اعضا و دانشجويان اقدام به برگزاري کلاسهاي کمک آموزشي مي کند. اين کلاسها به زبان ايتاليايي و رايگان مي باشد. در حال حاضر سه دوره آموزشي آغاز شده است.
برنامه هاي مباحث درسي آناليز 1 که از 5شنبه 8 نوامبر آغاز شده است در جدول زير آمده است. اين دوره ها در کلاس  2P برگزار مي شوند. همزمان دوره اي براي فيزيک 1 هم د رحال برگزاري است .
جزييات بيشتر اين، محل و زمان برگزاري کلاسها و تغييرات احتمالي در صفحه فيسبوک اين انجمن در دسترس مي باشد. اين اطلاعات و جدول ساعات برگزاري اين دوره ها در وبلاگ و صفحه فيسبوک نشريه هم منتشر خواهد شد.