Friday 23 November 2012

طراح جوان ایرانی در BMW

نادر فقیه زاده متولد 1355  و دوران ابتدایی را در تهران گذرانده است. او در سال 1365 به اتفاق خانواده اش و به دلیل شغل پدرش که در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ کار میکرد، تهران را به مقصد آلمان ترک کرد.
نادر به طراحی علاقه زیادی داشت از اینرو با انتخاب رشته تحصیلی "طراحی وسایل نقلیه" در دانشگاه فورزهایم آلمان اولین قدم را برداشت و با اینکه این دانشگاه در هر ترم تحصیلی 3 الی 4 نفر را میپذیرفت، او با سربلندی توانست جزء پذیرفته شدگان باشد و در سال 1996 نیز با دریافت مدرک فوق لیسانس طراحی خودرو  از این دانشگاه فارق التحصیل شد. لازم بذکر است که موضوع پایان نامه ایشان درمورد خودروی قابل پرواز توربینی بود.
او در سال 1996 اولین دوره اینترن شیپ خود را در شرکت مرسدس بنز گذراند و بعد از دو سال شرکت های BMW  وPORSCHE از او دعوت به همکاری کردند، ولی از آنجایی که او علاقه بیشتری به BMW داشت بنا به دعوت کریس بنگل وارد دپارتمان طراحی پیشرفته این شرکت شد. یکی از مهمترین اثرهای خلق شده توسط آقای فقیه زاده ، طراحی داخلی خودروی BMW سری 7 بوده که بسیار خوب از کار در آمد. همکاری های دیگر  ایشان با شرکت BMW  به قرار ذیل میباشد:
طراحی خارجی BMW Coupe  
طراحی خارجی  BMW Convertible
طراحی خارجی   BMW Gran Coupe