Friday 23 November 2012

موفقیت با طعم شکلات

همه شما با شکلات صبحانه آشنا هستید و شاید چندین بار از مارکهای مختلف آن استفاده کرده باشید حتی اکنون در ایران نیز این نوع شکلات البته با کیفیتی نه چندان بالا وجود دارد. اما معروفترین برند این نوع شکلات که باید برای شما هم شناخته شده باشه نوتلا Nutella است. اصولا جالب است بدانید که این نوع شکلات که در همه جای دنیا معروف می باشد محصول یک شرکت ایتالیایی است. Ferrero همان شرکت معروفی است که افتخار ساخت این شکلات را از آن خود دارد، در اصل  Fererro نام خانوادگی سازنده آن و پسرش که ادامه دهنده راه پدر بود می باشد. پدر در همان اوائل فوت نمود و این پسرش میشل بود که ادامه راه موفقیت را طی نمود. در خصوص تاریخچه نوتلا باید گفت که این شکلات بصورت اولیه در سال  1946 و بعد بصورت مدرن و امروزی تر از سال 1965 به بازار معرفی شد و توانست سهم بسیار خوبی را از بازار شکلات بدست آورد، و در اصل بازاری جدید را تعریف کند: یعنی شکلاتی مخصوص صبحانه و یا شکلاتی مخصوص استفاده بر روی نان. اکنون نوتلا در بیش از 75 کشور جهان فروخته می شود و هنوز رقیبی قدرتمند در برابر خود ندارد بیشتر رقابت ها از نظر قیمتی است ولی کیفیت و طمع این شکلات همچنان اول است.
پایگاه اصلی شرکتFerrero  یعنی جایی که از آنجا شروع به رشد نمود و جایگاهی که همچنان مکان اصلی آن به حساب می آید در شمال ایتالیا و در شهر آلبا واقع در استان Pie Monte قرار دارد، و به عبارتی این شرکت معروف در همسایگی تورین قرار دارد. طی مسافت بین تورین و آلبا با قطار بسته به نوع قطار مورد استفاده در حدود بین یک ساعت و ربع تا حداکثر یک ساعت و چهل و پنج دقیقه خواهد بود.
Ferrero شرکت بسیار موفقی به نظر می رسد زیرا که محصولات با کیفیت دیگری را نیز در کارنامه خود دارد مانند  Ferrero Rocher. این محصول نمونه بارز یک محصول شیک و بسیار خوش مزه با ظاهری فریبنده است
اما از آنجا که این شرکت موفقیت خود را به شانس مدیون نبوده حتی در زمینه ای غیر از شکلات نیز شناخته شده است، احتمالا نمی دانید که سازنده محصولات خوشبو کننده دهان Tic-Tac یک شرکت ایتالیایی و همان شرکت مذکور یعنی Ferrero  می باشد.
این محصولات برای اولین بار در سال 1969 یعنی سال 1348 هجری شمسی تولید شدند و توانستند جایگاه مناسبی را برای خودشان تثبیت نمایند، امروزه این نوع از خوش بو کننده ها به عنوان یکی از نامهای برتر تجاری شناخته می شوند.
 : Kinderشاید وقتی نام محصول را خواندید تعجب کردید که سازنده آن هم Ferrero  است، چون kinder به زبان آلمانی به معنای کودکان می باشد و این موضوع دلیلی بوده است که عده ای آنرا آلمانی بدانند خصوصا آنکه تبلیغات این محصول در کانالهای آلمانی به دفعات دیده می شود.  اما این محصول نیز ساخت این شرکت می باشد و این شعبه های آلمانی شرکت بودند که برای بار اول آنرا به بازار معرفی کردند
دو محصول معروف دیگر این شرکت که البته در ایران به آسانی بقیه پیدا نمی شوند Mon Cheri  و Raffaelo  هستند. لازم به ذکر است که در داخل شکلات مون شری مقداری الکل وجود دارد و معمولا در در فصل زمستان و کریسمس استفاده می شود.
حال می توان دلیل موفقیت چشمگیر این شرکت را متوجه شد، انتخاب بازار مناسب و شناخت محصولات مورد نیاز و ارایه با کیفیت محصولات از جمله دلایل اصلی سودمندی این شرکت جهانی است. تنها در سال 2010 سود خالص این شرکت بالغ بر هشتصد و پنجام میلیون یورو، و میزان فروش آن در این سال بالغ بر هفت میلیارد یورو بوده است. در حال حاضر Ferrero در مجموع هجده کارخانه و درحدود بیست و دو هزار کارمند دارد.
در سال 2011 این شرکت محصول جدیدی را به بازار معرفی کرد که در نوع خود بدیع است، این محصول همانند یک مایع در یک ظرف بسته می باشد که در صورت تکان دادن و قرار دادن آن در فریزر تبدیل به یک نوع بستنی خوشمزه می شود، نام این محصول جدید Gran Soleil  است. این موضوع می تواند از این نظر جالب باشد که قابلیت حمل و خریداری بالاتر این محصول و همچنین نگهداری آنرا بدون هزینه برق اضافی به شما می دهد، مثلا شما می خواهید به جایی بروید به راحتی می توانید این بسته ها را با خود ببرید و در جای جدید آنها را در فریزر قرار دهید. و یا بسته ها را داشته باشید و هر بار یکی از آنها را در فریزر قرار دهید تا هم جای کمتری اشغال کند و هم برق کمتر، و البته همین متفاوت بودن از بستنی عادی خود می تواند به نوعی جذابیت به حساب بیاید.