Friday 19 October 2012

آیفون 5


نسل ششم و آخرین نسل معرفی شده از گوشیهای آیفون شرکت اپل که مردم زیادی در انتظار لحظه به وقوع پیوستنش بودند بالاخره به بازار آمد. آیفون 5 در تاریخ 12 سپتامبر 2012 معرفی و در تاریخ 21 سپتامبر در آمریکا و 28 سپتامبر در ایتالیا در اختیار خریداران قرار گرفت. منتظر ماندم تا روزش به سر رسید و به بازار ایتالیا آمد،موبایلی که 1 سال در موردش صحبت میشد و همه منتظرش بودند که بعداز مرگ استیو جابز که بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل بود آیا تأثیری درکیفیت محصول جدیدش میگذارد یا نه؟ 
 
امکانات جدید و راحتش دلیلی بود برای انتظارش.البته انتقادات زیادی داشت اما دلیلش سطح توقع بالایی بود که از اپل بوجود آمده و همین تسهیلات هم از خاص بودن این موبایل است. آیفون 5 که سریعترین تلفن هوشمند بازار است طراحی آن تلفیقی از آلمینیوم و شیشه است. گوشی جدید 18 درصد نازک تر و 20 درصد سبک تر از گوشی آیفون 4 اس است. صفحه نمایش آیفون 5 یکی از بهترین
صفحه نمایشهایی است که تاکنون دیده شده است. صفحه کمی کشیده تر شده است و به 4 اینچ تبدیل شده و رزولوشن آن 1136 در 640 پیکسل خواهد بود.با این صفحه 4 اینچی دیگر 5 ردیف آیکون در صفحه آیفون قابل مشاهده است. ، سی پی یو در چیپ ای 6 به کار گرفته شده در آیفون 5 دو هسته ای است که معماری آن از طراحی اختصاصی ، اپل سود میبرد و سیستم عامل استفاده شده در آیفون 5 است. iOS 6 آیفون 5 مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی است. اما دوربین جدید با لنزهای بهتر و سیستم کارا تر است که
عکس برداری نیز 40 درصد نسبت به 4اس سریعتر شده است و تصاویر در شب با قابلیت بسیار شفاف ثبت میشود. سه میکروفن نیز در آیفون 5 تعبیه شده است که یکی در جلو، دیگر در پشت و پایین وظیفه انتقال صدا را فراهم میکنند. بلندگوی آیفون 5 نیز با تغییرات زیادی مواجه شده است و استفاده از پنج آهن ربا که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند قدرت این بلندگو را بسیار زیاد کرده است. برای گوشی با این همه قابلیت،تصمیمم را گرفته بودم که ایندفعه بخرم، پس وبسایت ها را چک میکردم و پولم را جمع میکردم تا وقتش برسد اعلام کرده بودند 28 سپتامبر به تورین می آید، صبحش محل کارم بودم و بعدازظهرش رفتم جایی که اعلام کرده بودند یعنی تنها نمایندگی اپل )لگرو( که خلوت بود و مانده بودم که چه اتفاقی افتاده است و وقتی پرسیدم، مسئولش گفت همان صبح 2500 عدد آیفون
فروخته شد و تمام شده است و و مشخص نیست که چه زمان دوباره موجود باشد. از یک طرف با توجه به قیمت بالایش از این همه استقبال خوشحال شدم و مانده بودم اما ناراحت از اینکه باز هم باید صبر کنم تا اینکه شنیدم یک فروشگاه دیگری در مرکز شهر یعنی ویا روما باز میشود ،که دومین در تورینو است. اعلام کرده بودند که به ۱۰۰۰ نفر اول رجوع کننده یک تی شرت هدیه می دهند، چند نفری صبح زود به آنجا رفتیم. باورم نمیشد ،این همه آدم جمع شده بودند از ۷ صبح، و چه هیجان خوبی بود، دیگر تصمیمم را گرفته بودم، جالب بود که وقتی در فروشگاه را باز می کردند و خوشامدگویی به مردم میکردن، وقتی همه دوربین هایشان را بالا می بردند که عکس بگیرند، همه آیفون داشتند و تازه فهمیدم که همه از طرفداران پروپا قرص اپل اند . بالاخره نوبت من رسید و با هیجان زیاد تحویل گرفتمش، ساده است و زیبا و نوین . باید منتظر ماند و دید عاقبت این گوشی جدید در دنیای فناوری ها چه خواهد شد و نسل بعدی اپل در آینده چگونه خواهد بود.